Journaalsoep

Journaalsoep was destijds de benaming voor soep met de restgroenten van de hele week. Zo ook deze blog, een hutsefluts van alle berichten die op me afkomen, met daarop een kort-door-de-bocht reactie. Commentaar is welkom

woensdag, september 21, 2005

Toneel

Wat is die miljoenennota toch iedere keer aanleiding voor een leuk toneel. Al die fractievoorzitters die met een uitgestreken smoel hun commentaar komen geven.
Ik geniet daarvan, maar ik zou o, zo graag onder in beeld de ondertiteling zien van hetgeen ze erbij denken. Al was het alleen maar in de kleine lettertjes.
Verhagen (CDA) die ons vertelt dat je Nederland moet zien als een badkamer die nodig gerenoveerd moet worden. "Tja, je zit even in de puin, maar dan krijg je er iets moois voor terug". Ja maar, beste Maxime, dat gaat toch alleen maar op als je van te voren een goed plan maakt?
Als je er tijdens het renoveren achterkomt dat de wandtegels meteen barsten en niet doen wat er beloofd wordt, dan wordt de troep toch alleen maar groter?
Als je tijdens het gebruik erachter komt dat de vloertegels niet geschikt zijn voor een vochtige ruimte wordt de troep toch alleen maar groter?

En dan die emotieshow, is die ook ingestudeerd of is die echt?
Ik betwijfel het.

2 Comments:

  • At donderdag, september 22, 2005, Blogger Annelies said…

    Tzal wel een grote show zijn. Emoties kun je laten zien op het moment dat het je echt raakt. En met zo'n riant salaris kan ik me niet voorstellen dat ze weten waar ze het over hebben....

     
  • At donderdag, september 22, 2005, Blogger Annelies said…

    Ja, ok, en Wouter Bos is ook wel een lekker ding.
    Maar helaas gaat het daar niet om. Ik wacht altijd op de "cliffhanger", stoppen als het spannend wordt en dan volgend jaar doorgaan. Of misschien eens voor één keertje een happy end..........
    Maar nee, het loopt altijd zo droevig af :-(

     

Een reactie posten

<< Home