Journaalsoep

Journaalsoep was destijds de benaming voor soep met de restgroenten van de hele week. Zo ook deze blog, een hutsefluts van alle berichten die op me afkomen, met daarop een kort-door-de-bocht reactie. Commentaar is welkom

zondag, september 11, 2005

Mooie beloftes

Afgelopen week meerdere boekenwinkels afgezocht naar leuke boeken voor een bijna jarige bijna-Opa. De boeken van Ken Follet stonden op zijn lijstje, maar die zijn bijna niet verkrijgbaar.
Terwijl ik rondsnuffelde viel m'n oog op de enorme hoeveelheid "Loze beloftes boeken". Ik noem even enkele titels:
"Innerlijke wijsheid", alsof je dat uit een boek kunt halen
en natuurlijk:
"Supernanny": Heerlijk toch dat er iemand is die precies weet hoe je kinderen moet opvoeden.;-))
Het toppunt vond ik: "Man krijgt kind ". Ik dacht nog even dat het om een nieuwe, medische superstunt ging, maar helaas, niets van dat alles. Het was een handleiding voor vaders, om het vaderschap te leren.;-))
En dan: "Gelukkig met vrienden", daar hebben we tegenwoordig ook al een boek voor nodig.
Er stonden meerdere rijen met nog veel meer titels. Ooit was ik er door geïmponeerd, maar dat is allang over. Het boek "Je rijpt je rot" was het laatste exemplaar, en daarna was het afgelopen met die onzin. Ik kreeg namelijk in de gaten dat je het echte werk toch zelf moet doen.
Jammer dat al die mooie en veelbelovende titels niet waar maken wat ze suggereren. Ik zou d'r een gouden handeltje aan hebben.

3 Comments:

  • At maandag, september 12, 2005, Anonymous Anoniem said…

    Nou Nell, ik zou zeggen: waar blijft jouw boek! Het enige boek wat we nodig hebben ;o)
    Marga

     
  • At maandag, september 12, 2005, Blogger Annelies said…

    Ik wacht nog op de boeken "waar zit je gezond verstand" en "verstand komt met de jaren".
    Ik koop nooit zulke boeken (en leen ze ook nooit bij de bieb). Het zal dan ook wel fout met me aflopen..........

     
  • At maandag, september 12, 2005, Blogger journaalsoep said…

    Ja, mijn boek zal lang op zich laten wachten. Ik heb wel een onderwerp en een titel, maar daar heb ik geen boek voor nodig. Een A4tje is genoeg voor een de route naar het gezonde verstand. Aan de achterkant kan dan de opmerking "Intuïtie heb je niet voor niets" geplaatst worden.

     

Een reactie posten

<< Home