Journaalsoep

Journaalsoep was destijds de benaming voor soep met de restgroenten van de hele week. Zo ook deze blog, een hutsefluts van alle berichten die op me afkomen, met daarop een kort-door-de-bocht reactie. Commentaar is welkom

donderdag, september 08, 2005

Het is nog 'geheim', maar sommige geheimen verraden zichzelf.

Nog geen 28 jaar geleden liep ik zelf zo, net als m'n oudste nu.
Ik had toen de telefoon voor m'n korte updates, nu krijg ik regelmatig een smsje. Vanavond nog:
"De baby schopt nu echt flink, als m'n vriend z'n hand op mijn buik legt kan hij het heel goed voelen".
Ze is nu bijna op de helft, maar dat zegt niets. Alles gaat tegenwoordig sneller, zelfs de zwangerschappen.
Die van mij duurden destijds veel langer.
Toch heeft zo'n eerste kind wel iets, alles is nieuw. Het heeft iets heel onbekends, zeker het vooruitzicht van de bevalling.
En ik ga oppassen dat ik met mijn ervaring niet het nieuwe eraf haal voor hen. Ik houd m'n adviezen lekker voor me, behalve als ze erom vragen.
Alweer een nieuwe fase, als het goed is heb ik in februari 2006 een kind van een kind.

6 Comments:

  • At vrijdag, september 09, 2005, Anonymous Anoniem said…

    Nell! je wordt oma! Van harte gefeliciteerd! Wauw, weer een mijlpaal.
    Kus, Marga

     
  • At vrijdag, september 09, 2005, Blogger Annelies said…

    Meid, wat leuk!!!!!! Gefeliciteerd! Vandaar dat nieuwe huis zeker.

    Hoe is het met je ega? Want allemaal goed en wel: die moet straks met opoe naar bed..... ;-))

     
  • At vrijdag, september 09, 2005, Anonymous Anoniem said…

    Nell geweldig!!! Dat je dat zolang voor je hebt kunnen houden:o)
    Nu ik denk dat je het als oma het er perfect zal doen. Straks moet je nog een ggmgrootoudermailgroep op gaan richten:o))

    Groetjes,Marjan

     
  • At vrijdag, september 09, 2005, Blogger Irene said…

    Jeetje Nell, ik dacht al, ik heb weer eens iets gemist!
    Gefeliciteerd!!!
    Oma Nell, hmmmmmmm, dat klinkt best!!
    GGM staat vanaf nu ook voor gezinsgrootoudermanager!!!

     
  • At vrijdag, september 09, 2005, Blogger Unknown said…

    Oma Nell! Klinkt wel goed he???

    In ieder geval; gefeliciteerd met je kleinkind-in-wording.

    groet. Britt

     
  • At woensdag, september 14, 2005, Blogger De Tegelaars said…

    Geweldig Nell, van harte gefeliciteerd!! Weer een nieuwe levenfase.....'t gaat echt snell,
    Elly 2

     

Een reactie posten

<< Home