Journaalsoep

Journaalsoep was destijds de benaming voor soep met de restgroenten van de hele week. Zo ook deze blog, een hutsefluts van alle berichten die op me afkomen, met daarop een kort-door-de-bocht reactie. Commentaar is welkom

dinsdag, augustus 30, 2005

Schoolkosten 4 (wordt wellicht nog vervolgd)

Gisteren een brief van school. Het schooljaar begint dit jaar met een introductiedag. Leuk toch?? Ja!! Totdat je de inhoud leest.
Ik geloof dat ik bijna explodeerde!
De ene groep gaat een uurtje naar de klimhal, de andere groep gaat een uurtje vrij pannekoeken eten.
Deelname is _VERPLICHT_!! , en de bijdrage (ook verplicht!!) à €.21,- moet in een gesloten enveloppe mee naar school gegeven worden.

Vorige week hebben we al bijna €.1000,- betaald voor boeken en verplichte schoolkosten, en das even genoeg.
Ik kan ook leuk doen van een andermans portemonnee.

De ene zoon wil niet meedoen, akkoord, die melden we ziek! De andere zoon wil wel graag meedoen, het geld in de enveloppe en een brief erbij dat deze betaling onder protest is.
Maandag hebben we een afspraak met de directeur.
Ik geloof dat ik wat minder aardig ga worden.

4 Comments:

  • At woensdag, augustus 31, 2005, Blogger Annelies said…

    Dat méén je toch niet, Soep??? Beláchelijk!!! Zal mij benieuwen hoe school dit uit gaat leggen....
    Er is toch wel een goedkoper alternatief?

    (brokjes na de explosie alweer in elkaar gepuzzeld? )

     
  • At woensdag, augustus 31, 2005, Blogger Annelies said…

    PS: Kijk nog even nar je bijdrage over "positivo's" ;-))

     
  • At woensdag, augustus 31, 2005, Blogger Irene said…

    En daar lopen wij ook al 7 jaar tegenaan.
    En we roepen al 7 jaar dat dit soort activiteiten al ruim tevoren bekend zijn.
    Waarom dan niet bij de ouderbijdrage voegen zodat je in de loop van het jaar niet van dit soort financiele verrassingen op je bord krijgt?
    Wij hebben als compromis, wanneer de zoveelste vrijwillig verplichte bijdrage en deelname zich aankondigt, wil je meedoen, prima, maar we betalen ieder de helft.
    Dat werkt hier prima en maakt dat ze sneller een beslissing nemen waar ze ook achter staan; we gaan niet want het kost me te veel of we gaan wel want we hebben het geld ervoor over.
    En onze kids zijn daarin niet de enigen!!

     
  • At woensdag, augustus 31, 2005, Blogger journaalsoep said…

    De stukjes zijn weer bij elkaar gepositivood, maar 't kost me wel moeite.
    Het gaat me niet eens om het bedrag ook al zou het €.200,- zijn, het feit dat ze dat verplicht stellen maakt me zo boos.
    Ik zie geen verband met de schooltaak. Mocht dit een hobby zijn van de leerkrachten zijn dan mogen de leerkrachten dat ook zelf betalen.
    En doet school dat voor "het-leuk-zijn" dan hoort deelname vrijwillig te zijn.
    Gelukkig kunnen we goed overweg met de directeur, wellicht komen we er wel uit. Maar zo'n oplossing geldt dan alleen voor ons en ik zou graag zien dat dat voor álle kinderen en hun ouders geldt, ook voor hen die niet meteen hoog van de toren schreeuwen.

     

Een reactie posten

<< Home