Journaalsoep

Journaalsoep was destijds de benaming voor soep met de restgroenten van de hele week. Zo ook deze blog, een hutsefluts van alle berichten die op me afkomen, met daarop een kort-door-de-bocht reactie. Commentaar is welkom

dinsdag, augustus 30, 2005

positievo's

Wat is het toch moeilijk om altijd positief te blijven.
Met een positieve, rustige en wijze opstelling boek je zoveel meer succes. De ander voelt zich er veel prettiger bij, en eigenlijk is er geen enkele reden om niet positief tegenover iets en iemand te staan.
Maar waarom _MOET_ ik soms zo enorm negatief uit de hoek komen? Ik kwets er anderen mee, en daarmee ook mezelf. Ik haal niet binnen wat ik hoopte binnen te halen, en daarna voel ik me nog bozer dan daarvoor, vooral boos op mezelf terwijl ik daarvoor alleen maar kwaad was op die ander.
Ik heb het nu al zo vaak meegemaakt, en nog vergeet ik het regelmatig. Het heeft me nog nooit iets goeds gebracht, ik weet allang hoe het beter kan en moet.

En toch lukt het me niet......

2 Comments:

  • At dinsdag, augustus 30, 2005, Blogger Annelies said…

    Lucht je hart eens, Soep..... Waar ben je vandaag zó de mist mee ingegaan dat je een humeur als een donderwolk hebt??
    Niemand is volmaakt, niemand pakt alles altijd volmaakt aan. Jij dus ook niet. Meestal doe je het geweldig!

     
  • At dinsdag, augustus 30, 2005, Blogger journaalsoep said…

    Soms laat m'n verstand me in de steek, en ben ik een kruidvat dat op exploderen staat.
    Vandaag heb ik m'n verstand weer een beetje teruggevonden.;-))
    Lees de tekst van vandaag maar eens....

     

Een reactie posten

<< Home