Journaalsoep

Journaalsoep was destijds de benaming voor soep met de restgroenten van de hele week. Zo ook deze blog, een hutsefluts van alle berichten die op me afkomen, met daarop een kort-door-de-bocht reactie. Commentaar is welkom

zaterdag, augustus 20, 2005

Roken

Valt het jullie ook op dat je bijna nergens meer mag roken? Wellicht niet, ik geloof namelijk dat ik de laatste roker ben.
Ik neem me vaak genoeg voor om dan en dan (ergens heel ver weg) te stoppen, maar op een of andere manier werkt dat niet.
Ik ben gemotiveerd genoeg! Zolang het over morgen gaat, als ik vandaag nog maar mag roken.;-)
Oja, en al vaak genoeg gezegd: "Ik rook niet meer!", met daarna zachtjes: "maar ook niet minder!"
Af en toe tref ik een lotgenoot in het land der 'zwarte schapen', bijvoorbeeld bij een rookpaal op een tochtige plek op het station.
Ik geef m'n stoppogingen maar op, sommige dingen moet je nu eenmaal accepteren.
Och en d'r zijn straks al teveel 65++, het is geen ramp als ik de 100 niet haal.

8 Comments:

  • At zaterdag, augustus 20, 2005, Blogger Annelies said…

    Mmmmmmmm.... het valt mij op dat je op te veel plekken nog wél mag roken...
    Met een astmatisch kind uit eten?? In een restaurant wordt nog gerookt... Naar de intocht van Sinterklaas in het dorpscafé? Er staan weer een paar ouders te paffen!
    Van mij mogen ze het gelijk helemaal afschaffen en verbieden buiten de eigen woning!

    Zo heb ik vandaag weer eens tegen een heilig huisje getrapt! ;-))

     
  • At zaterdag, augustus 20, 2005, Blogger Irene said…

    Ik trap mee, ik erger me mateloos wanneer je ergens lekker zit te eten, dat er in eens een wolk sigarettenrook of sigarenrook voorbij komt. Lekker (on)smakelijk.

    Wij roken geen van allen, hebben ook nooit gerookt en gaan het nooit doen ook. We hebben er allemaal op wat voor manier dan ook te veel ellenda van gezien en meegemakkt.

    Maar mijn grootvader van vaders kant is 95 geworden, kerngezond geweest altijd. Hij rookte zware shag en dronk Black and White bij de vleet.

     
  • At zaterdag, augustus 20, 2005, Blogger Unknown said…

    Weet je Soep. Stoppen is echt niet moeilijk, in twee dagen ben je van je lichamelijke verslaving af, en die geestelijke druk...ach, jij bent toch sterker dan dat???
    Ik rook al 7 jaar niet meer, na 15 jaar teveel en te vaak shaggies te hebben gedraaid.
    En ja..ik wil graag 100 jaar worden, en door gestopt te zijn en de kosten daardoor uit te sparen, kan ik het nog zelf bekostigen ook.

    KOM OP! STOP!

    Groet. Britt

     
  • At zaterdag, augustus 20, 2005, Anonymous Anoniem said…

    Ha Soep en dat had je natuurlijk niet verwacht al die nietrokerscommentaar. Maar helaas voor jou ik rook ook niet meer en ik vind rook nu alleen maar vies en stinken.

    Groetjes,Marjan

     
  • At zaterdag, augustus 20, 2005, Blogger Annelies said…

    Aha... Lurkje houdt van lamsvlees op de BBQ ;-)) Dat rookt ook!

    En ik zeg idd wel eens (niet te vaak) tegen mezef dat ik niet moet snoepen.... Dovenmansoren zijn er niets bij ;-))

     
  • At zaterdag, augustus 20, 2005, Blogger journaalsoep said…

    Aha, "en zo heeft iedere gek zijn gebrek!" zei de gek!
    Ik kan me goed voorstellen dat men een hekel heeft aan rooklucht. Zo erger ik me ook aan al die uitlaatgassen, als ik fiets.
    Maar er zijn meer mensen die roken 'verwerpen', dan mensen die begrip opbrengen voor de 'macht van de nicotine'.
    De hetze tegen roken is vele malen groter dan het afwijzen van welke andere vorm van verslaving dan ook.
    Het me "zwarte schaap" voelen maakt het stoppen nog moeilijker dan het al is.
    Oh, d'r zal vast een moment komen dat ik er spijt van heb, waarschijnlijk is het dan te laat.;-(((

     
  • At zondag, augustus 21, 2005, Blogger Annelies said…

    Ik kan best begrip opbrengen voor "de macht van de nicotine". Zal wel bijna net zo werken als de macht van de chocolade...

    Maar de ellende is dat de "uitlaatgassen" van die sigaretten mijn gezondheid (en vooral die van mijn jongste prulletje) schaadt. En daar houdt mijn begrip dus op.

     
  • At zondag, augustus 21, 2005, Blogger journaalsoep said…

    Dat kan ik me voorstellen Annelies, en een roker zal daar zeker rekening mee houden.
    Maar soms is roken net zo'n automatisme als ademhalen, en dan moet de roker er even aan herinnerd worden.

     

Een reactie posten

<< Home