Journaalsoep

Journaalsoep was destijds de benaming voor soep met de restgroenten van de hele week. Zo ook deze blog, een hutsefluts van alle berichten die op me afkomen, met daarop een kort-door-de-bocht reactie. Commentaar is welkom

zaterdag, augustus 13, 2005

Mierenhoop

Ooit een mierenhoop bestudeerd? Al die bedrijvigheid gezien?
Alsof ieder een, op elkaar afgestemde, eigen taak heeft, waardoor er een prima resultaat ontstaat.
Ook eens gezien wat er met de mieren gebeurt als een mier het loodje legt?
De rest loopt onverstoorbaar door, die ene wordt vervangen of zijn werk wordt overgenomen.
Het lijkt op een mensenmassa, bezig, druk, druk en nog eens druk. De massa is altijd in beweging, met de auto, op de fiets of met het openbaar vervoer.
Zou er ook iemand van bovenaf zitten kijken, precies zo als ik naar die mierenhoop kijk?
En dan is het vakantie, de versnelling wordt een tempo lager gezet, de straten zijn rustiger.
Nog even...want maandag beginnen de eerste scholen alweer.

2 Comments:

  • At zaterdag, augustus 13, 2005, Blogger Irene said…

    Voor ons gevoel kijkt er altijd wel iemand van boven mee.
    In mijn dromen bezie ik mijn leven ook wel eens "van boven af" en tegenwoordig zie ik dan soms ook wat ik ermee aan kan/moet.
    En dat valt me de laatste jaren makkelijker dan voor ik Paul leerde kennen.
    Tegenwoordig "zie" ik soms zelfs dat het leven goed is!

     
  • At zondag, augustus 14, 2005, Blogger journaalsoep said…

    :-)) De individualiserende Mierenhoop!
    Kunnen we de mieren niet waarschuwen? Laten ze zich alsjeblieft niet gaan individualiseren, we hebben gezien waartoe dat leidt/lijdt.
    Minibordjes bij een mierenhoop met de tekst: "Vooral zo doorgaan!" en een suikerklontje erbij!

     

Een reactie posten

<< Home