Journaalsoep

Journaalsoep was destijds de benaming voor soep met de restgroenten van de hele week. Zo ook deze blog, een hutsefluts van alle berichten die op me afkomen, met daarop een kort-door-de-bocht reactie. Commentaar is welkom

dinsdag, augustus 16, 2005

reclamefolders

Vandaag weer in de bus: een grote stapel reclamefolders!
Nee, ik heb geen nee/nee sticker op m'n brievenbus. Ik vind die reclamefolders leuk.
Heerlijk dromen om van het geld dat ik niet heb, spullen te kopen die ik niet nodig heb en waarvoor geen plaats is in huis.
De favoriete folders zijn het Kruidvat, Blokker, Hema, Leen Bakker en folders over electro-apparatuur.
Meestal heb ik de folder al online gezien, maar de papieren folder is nét iets leuker.
In de Kruidvatfolder, eigenlijk een drogist, kijk ik alleen naar de niet-drogisterij-artikelen. Meestal heb ik geen tijd om meteen te gaan winkelen, en als ik nog aan die ene leuke aanbieding denk als ik enkele dag later in het winkelcentrum ben, is het meestal al uitverkocht.
Maar als ik echt iets bijzonders zie, echt iets dat ik _móét_ hebben stuur ik of een van de kinderen of ik ga even zelf.
Heel soms is het dan een aanwinst waar ik weken later nog trots op ben, maar meestal blijkt vrij snel dat ik zonder dát éne ding ook gewoon had kunnen blijven ademhalen.
De les die ik geleerd heb is: Koop datgene dat je echt nodig hebt, en laat niet de commercie d.m.v. folders bepalen waar jouw 'noodzaak' ligt.
(En toch blijft het leuk om in folders te kijken en te dromen;->>)

1 Comments:

  • At woensdag, augustus 17, 2005, Blogger Annelies said…

    He ja... de folders............... Daar kan ik ook gezellig mee zitten met een koppie thee! En gewoon eens uitpluizen. Altijd wel iets nodig in een groot gezin. En als je het al niet direct nodig hebt denk ik alvast aan Sinterklaas ;-))
    Maar door het goed lezen van folders doe je soms interessante ontdekkingen. Zoals een gratis dagje Slagharen ;-))

     

Een reactie posten

<< Home