Journaalsoep

Journaalsoep was destijds de benaming voor soep met de restgroenten van de hele week. Zo ook deze blog, een hutsefluts van alle berichten die op me afkomen, met daarop een kort-door-de-bocht reactie. Commentaar is welkom

woensdag, augustus 17, 2005

Pedaalemmer voor eenrichtingsverkeer

Tien jaar geleden kocht ik een roestvrijstalen pedaalemmer met een ijzeren binnenemmer voor in de keuken. De buitenemmer is nog goed, de bodem van de binnenemmer is doorgeroest en ligt 'eruit'. Vervangen van de binnenemmer was duurder dan die leuke aanbieding bij blokker (een grote witte, ook mét ijzeren binnenemmer), en die stond niet eens in de folder.;-))

Nu zit ik met een 'overcomplete' roestvrijstalen buitenemmer, en ik heb een bestemming gevonden, Hoera!!

Steeds vaker tref ik mensen die meer of alleen maar tegen me praten, en nooit of zelden met me praten. Wat ik zeg horen ze niet, wat ik denk zien ze niet, maar 't kost me wel tijd.
De oplossing.....: Ik verwijs die mensen naar de pedaalemmer, als ze ja of amen willen horen, hoeven ze maar op de pedaal te staan, en de klep gaat vanzelf open of dicht.
Er zit geen binnenemmer meer in, daarom is de pedaalemmer nooit vol en loopt nooit over.
Misschien leren ze er iets van, met mensen praten is nu eenmaal veel leuker dan tegen mensen praten.;-))
Zo heeft m'n pedaalemmer toch nog een sociale functie, ook al is hij 'incompleet'!

3 Comments:

  • At donderdag, augustus 18, 2005, Blogger journaalsoep said…

    Das een goeie, Lurkje!
    Die breipen in m'n oren heb ik net geprobeerd, dat lukt niet.;-((
    Maar dat cassettebandje in de pedaalemmer lukt wel!
    En nu maar hopen dat men inziet dat het praten tegen een pedaalemmer toch ook niet alles is.

     
  • At donderdag, augustus 18, 2005, Blogger journaalsoep said…

    Nee, uhhh....in Apeldoorn verwachtte ik dat jullie allemaal pedaalemmers meegebracht hadden. Ik kwam daar namelijk om TEGEN jullie te kletsen.;-))

     
  • At donderdag, augustus 18, 2005, Blogger Annelies said…

    Hoor 's, Soep: we verwachtten daar in Apeldoorn een interessante lezing. Wist ik dat ik mijn pedaalemmer nodig had... :-((
    Gelukkig had ik mijn breikous mee! :-)

    En ff een tip: als de truc met de breinaald niet lukt betekent dat dat de grote lege ruimte verstopt zit met een soort grijze massa. Zorg dat je daar zo snel mogelijk weer vanaf komt... dat maakt het leven nodeloos ingewikkeld.

     

Een reactie posten

<< Home