Journaalsoep

Journaalsoep was destijds de benaming voor soep met de restgroenten van de hele week. Zo ook deze blog, een hutsefluts van alle berichten die op me afkomen, met daarop een kort-door-de-bocht reactie. Commentaar is welkom

vrijdag, augustus 19, 2005

De laatste officiële vakantiedag

Morgen is de laatste officiële vakantiedag.
Zijn die 6 weken echt al om? Ik geloof d'r nix van, volgens mij zijn er per ongeluk een paar extra blaadjes van de kalender gescheurd.
De eerste week zat ik vol met plannen, ik heb een lange 'to-do'lijst gemaakt. Vanalles stond erop: van fietsen tot behangen enz.
Ik hoopte dat we het lijstje konden afwerken, helaas...er wordt een heleboel overgeheveld naar de volgende vakantie.
Wat is dat toch? Ik begin enthousiast, na een paar dagen zakt het af, steeds later naar bed, steeds later op. De halve dag is al om voordat we goed en wel wakker zijn.
Maar......niet emmeren over wat niet gedaan is, maar kijken wat wel gedaan is.
Slaapkamers gereorganiseerd, ieder kind heeft nu een eigen slaapkamer.
De tuin opgeknapt, haha...nu is buurmans gras niet groener meer dan ons gras.

En verder? Spelletjes, vooral Triviant met de disneyvragen. Leuk dat het jaren op de achtergrond meeluisteren naar Disneyvideo's nu z'n resultaten heeft, ik heb lekker gewonnen.
En Scrabble met als extra: Dubbele punten als het woord met school te maken heeft.
Kennen jullie dropdammen? Das pas echt leuk voor even snel tussendoor.

Hoeveel weken nog voor de volgende zomervakantie?
FF tellen...nog 46...
Tellen jullie mee af?

3 Comments:

  • At vrijdag, augustus 19, 2005, Blogger Annelies said…

    Gnagnagna... raad eens wie er vandaag gaat inpakken om nog eens lekker op vakantie te gaan??? Nog TWEE weken en daarna moeten ze weer naar school.

     
  • At vrijdag, augustus 19, 2005, Blogger journaalsoep said…

    Jaja, Annelies, maak me maar even jaloers. Maar we hadden ook 2 weken eerder vakantie dan jullie.
    Fijne vakantie!
    En Lurkje, je hebt gelijk! Lantefanteren is nodig om het vol te houden.
    Normaal is zondag mijn lanterfanterdag (alhoewel..ik draai dan wel 6 machines was. Zondag hebben we nachtstroom).
    Maar als ik op zondag niet kan lantefanteren ben ik de rest van de week moe.

     
  • At zaterdag, augustus 20, 2005, Anonymous Anoniem said…

    Ach wij hebben er al weer een schoolweek opzitten. Eerlijk gezegd kom ik nu meer toe aan alle dingen die gedaan moeten worden als in de vakantie. Waar ik 6 weken de tijd voor had heb ik nu in 2 dagen gedaan. Ieder nadeel heeft sijn voordeel sulle we maar segge:o))

    Groetjes,Marjan

     

Een reactie posten

<< Home