Journaalsoep

Journaalsoep was destijds de benaming voor soep met de restgroenten van de hele week. Zo ook deze blog, een hutsefluts van alle berichten die op me afkomen, met daarop een kort-door-de-bocht reactie. Commentaar is welkom

zondag, augustus 28, 2005

"Van Adel"oftewel blauw bloed

Ergens in de geschiedenis trouwde een Elisabet Coumans met de koning van Hongarije:
http://www.heraldique-europeenne.org/Celebres/Personnages/Philippe_VI_France.htm
Hun kleindochter kreeg een in 1293 zoon, Philippe VI en die werd koning van Frankrijk.
Dus als het goed is heb ik misschien ergens nog wat blauw bloed.
Maar ik merk d'r niets van, niet aan mijn portemonnee, niet aan bediendes en niet aan aanzien.
Jammer.....ik zou ook graag eens bluffen met iets.
Die Elizabet komt vast uit een andere tak van de familie.

2 Comments:

  • At maandag, augustus 29, 2005, Blogger Annelies said…

    Zullen we voor de zekerheid toch maar niet buigen en u met "u" aanspreken?

    Groetjes, Annelies Von Diepen, Gravin van Habenichts tot Nergenshuizen

     
  • At maandag, augustus 29, 2005, Blogger journaalsoep said…

    Aan Uwes Lourkje und Gravin van Habenichts tot Nergenshuizen
    Ik wil mijn stamboom niet verder onderzoeken. Straks gebeurt me hetzelfde als m'n opa (moeders kant).
    Heeft er een heleboel energie aan geld aan besteed totdat hij op een priester met een kind stuitte. (met alle gevolgen van dien, zeker in de 18e eeuw).
    Na die ontdekking had hij het helemaal gehad.
    Omdat ik weet dat ik ook duistere kanten heb, ga ik er maar vanuit dat mijn voorgangers dat ook hadden, en dat hoef ik nu net niet te weten.;-))

     

Een reactie posten

<< Home