Journaalsoep

Journaalsoep was destijds de benaming voor soep met de restgroenten van de hele week. Zo ook deze blog, een hutsefluts van alle berichten die op me afkomen, met daarop een kort-door-de-bocht reactie. Commentaar is welkom

vrijdag, augustus 26, 2005

Die ijverige controleurtjes toch;-))

Prrrrtt, de bel. Lang en doordringend wordt de bel ingeduwd.
Even twijfel ik of ik de deur wel moet openmaken, ik hou namelijk niet van schreeuwers. Maar een van de kinderen is me voor.
De hele deuropening was gevuld met een controleur van het energiebedrijf. Ik was zo geïmponeerd dat ik niet eens naar z'n legitimatie gevraagd heb.

Ik wijs hem de meterkast, doe zelfs de deur voor hem open.
Hij werpt een blik in de meterkast, z'n blik wordt dreigend en hij begint: "Waarom is hier een zegel verbroken?" "Wie heeft dat gedaan?"
Ik schrok, normaal ben ik niet op m'n mondje gevallen, maar nu wist ik toch even geen antwoord. "Weet u dat daar minstens €.1000,- boete op staat?"

Daarna even paniek hier. Ik moest actie ondernemen. Wie heeft die stoppenkast ook alweer aangelegd en wanneer? Gelukkig is mijn visie: Wie wat bewaart die heeft wat! en na even speuren vind ik de bon, gedateerd
20-05-2000. Ik bel en maak een afspraak.
De monteur komt even kijken, en schiet meteen in de lach. "Och gut, heb je weer zo'n overijverig controleurtje gehad?"

Hij controleert de kast, niets aan de hand. Maar d'r moet wel een fax naar het energiebedrijf. Nu moet het energiebedrijf de kast ook nog controleren, die hele grap kost me minstens €.100,-.

Waarom heb ik die bel eigenlijk niet laten gaan?

1 Comments:

  • At vrijdag, augustus 26, 2005, Blogger Annelies said…

    Als ex van een erkend PEN-installateur lijkt me dat een nogal gepeperde rekening...... Ga dat nog maar eens navragen.. heb je net geld bespaard op je schoolboeken, moet je het je niet door een andere deur afhandig laten maken hoor!

     

Een reactie posten

<< Home