Journaalsoep

Journaalsoep was destijds de benaming voor soep met de restgroenten van de hele week. Zo ook deze blog, een hutsefluts van alle berichten die op me afkomen, met daarop een kort-door-de-bocht reactie. Commentaar is welkom

zondag, september 18, 2005

Alleen naar school

Ooit, ooit mag ook de jongste alleen naar school.
Al 24 jaar haal en breng ik kinderen naar en van de basisschool. Ik heb dat stuk al zo vaak gelopen. Meestal mogen ze in de bovenbouw alleen, maar dan lopen ze met een broertje of zusje mee.
Maar nu wil jongste alleen. Ze zit in de bovenbouw, qua leeftijd kan het.
Alleen....d'r zit geen broertje of zusje meer op school. Dus moet ze óf alleen óf met iemand anders mee. Dat is te vrijblijvend, en dan zie ik ineens overal spoken.
Ze moet 2 drukke, maar wel goed overzichtelijke straten oversteken. Ik heb met haar afgesproken dat ik meeloop, help met oversteken en verder mag ze alleen.
Als school uit is sta ik daar op haar te wachten.
Waarom laat dat spook in mijn hoofd me toch niet met rust?
SP: Loop gewoon naar school en wacht daar op haar.
IK: Nee hoor, ik heb beloofd dat ze alleen mag.
SP: Maar misschien gebeurt er net nu een ongeluk!
IK: Ik woon hier nu 10 jaar en d'r is daar nog nooit 'n ongeluk gebeurd!
SP: Maar 't kan vandaag de eerste keer zijn en misschien komt er net nu een enge vent.
IK: Ik blijf hier, ik ga pas op de afgesproken tijd naar de plaats waar afgesproken is, en _NIET_ eerder!
Pfft...Ik dacht dat halen en brengen vermoeiend was maar dit is nog veel vermoeiender

2 Comments:

Een reactie posten

<< Home