Journaalsoep

Journaalsoep was destijds de benaming voor soep met de restgroenten van de hele week. Zo ook deze blog, een hutsefluts van alle berichten die op me afkomen, met daarop een kort-door-de-bocht reactie. Commentaar is welkom

donderdag, september 15, 2005

Publiek of commercieel?

Ik ben nooit een TVkijkster geweest en zal het ook nooit worden. Maar vanaf vandaag weet ik wat het verschil is tussen publiek en commercieel.
Ik heb vaak mijn medewerking verleend aan de publieke omroepen. Ik werd er altijd met respect behandeld, kreeg netjes reiskosten vergoed en nog een kopje koffie op de koop toe.
Afgelopen week werd ik benaderd door een commerciële omroep, het klonk heel aardig en ik heb mijn medewerking toegezegd. Daarna werd me de officiële uitnodiging, inclusief contract, toegestuurd. Dat m'n reiskosten niet vergoed werden vond ik niet eens zo erg, maar dat ik een contract moest ondertekenen waarin vastgelegd werd dat:
- zij het verkregen materiaal vrij mochten gebruiken zónder mijn toestemming
- zij op generlei wijze aansprakelijk waren voor, door de uitzending veroorzaakte, schade.
- mijn foto's e.d. vrij door hen gebruikt mochten worden.
Viel me toch ietsjes verkeerd!!
En zo waren er nog een aantal regels, maar nergens werden mijn rechten of die van de achterban beschermd.
Ik heb vriendelijk bedankt, hier doe ik niet aan mee!!

4 Comments:

  • At vrijdag, september 16, 2005, Blogger Annelies said…

    O, leest iemand dan ooit die kleine lettetjes??? ;-)

     
  • At vrijdag, september 16, 2005, Blogger Unknown said…

    Tja... het verbaasd mij helemaal niets. Met wat zou je meewerken? Je gaat toch niet in een big brotherhuis als moederoverste als een andere 'kandidaat' bevallen gaat?

    Wel een mooie reklamekans voor de vereniging, nu ik er zo overdenk...;-)))

    Groet. Britt

     
  • At vrijdag, september 16, 2005, Blogger journaalsoep said…

    Er werd gevraagd om een praatje over de Vereniging te houden, tijdens een ochtend-koffie programma.
    Ik eb genoeg te vertellen, maar op mijn voorwaarden. Gelukkig lees ik wél vooraf de kleine lettertjes, en niet pas achteraf.
    Beter niet meedoen dan achteraf huizenhoge spijt!

     
  • At vrijdag, september 16, 2005, Blogger journaalsoep said…

    Haha, die lurkje toch, kleine lettertjes zijn funest voor grote mensen. Die kleine lettertjes moet je altijd lezen, zeker als je langer dan de gemiddelde Nederlander bent.
    En nee, ik ben niet te koop voor een paar extra eurootjes, ze moeten wel weten wie ze voor zich hebben.;-))

     

Een reactie posten

<< Home