Journaalsoep

Journaalsoep was destijds de benaming voor soep met de restgroenten van de hele week. Zo ook deze blog, een hutsefluts van alle berichten die op me afkomen, met daarop een kort-door-de-bocht reactie. Commentaar is welkom

woensdag, september 14, 2005

Zinloos Geweld

Vorige week vertelde onze zoon over zijn afstudeeronderwerp. Wij allebei verrast, want het onderwerp lag in de lijn van de studie van onze buurman uit Leiden, destijds in 1975.
We konden goed met elkaar overweg, zaten regelmatig 's avonds bij elkaar en ik paste wel eens op hun twee kinderen.
In 1978 gingen ze verhuizen en zijn we hen uit het oog verloren.

Toen onze zoon over dat onderwerp begon vroegen wij ons af hoe het met die buren zou zijn. Internet is een dankbare zoekhulp.
Na het intikken van de namen kregen we meteen verwijzingen naar een website over zinloos geweld.

Nog enkele klikken verder lazen we dat hun dochter door zinloos geweld om het leven is gekomen. Voor het hele verhaal werd verwezen naar een tijdschrift.

Ik heb dat tijdschrift besteld en vandaag ontvangen.

Het verhaal greep me aan. Verschrikkelijk wat zo'n zinloos geweld aanricht. De foto's van toen er bijgehaald en de rest van de dag van slag geweest.

3 Comments:

  • At donderdag, september 15, 2005, Blogger Annelies said…

    Zo'n verhaal verwacht je niet na het intikken van een naam op Google....
    IK begrijp best dat zoiets je niet meteen weer los laat.

     
  • At donderdag, september 15, 2005, Anonymous Anoniem said…

    Wat erg Nell..
    Ik kan me voorstellen dat het heel schokkend is om zoiets te horen.
    Wil je contact opnemen met de oude buren of was dat niet je bedoeling?

    Groeten,
    Hanneke

     
  • At donderdag, september 15, 2005, Blogger journaalsoep said…

    Ja, 't is schokkend om daar zo achter te komen. Bij het artikel stond een recente foto van dat meisje, de laatste foto die ik van haar heb is toen ze een jaar of 8 was. De trekjes in haar gezicht zijn hetzelfde gebleven.
    Ik heb het emailadres van de moeder gevonden, ik hoop dat dat nog werkt.

     

Een reactie posten

<< Home