Journaalsoep

Journaalsoep was destijds de benaming voor soep met de restgroenten van de hele week. Zo ook deze blog, een hutsefluts van alle berichten die op me afkomen, met daarop een kort-door-de-bocht reactie. Commentaar is welkom

maandag, september 12, 2005

Aangifte

Bij de geboorte van een kind doe je aangifte. Het woord aangifte heeft in mijn ogen nog steeds met misdaad, diefstal en in ieder geval met iets verdachts te maken. Ik zag het verband met een geboorte niet zo, maar vandaag werd dat me duidelijk.
Vanaf 2007 is aangifte doen van een geboorte een misdaad, er wordt meteen een electronisch dossier aangelegd. Vanaf dat moment, of eigenlijk vanaf 9 maanden eerder, ben je verdacht.
Tja, je hebt tenslotte toen de katjes in het donker geknepen, dus wordt je handel en wandel goed in de gaten gehouden.
Het CB is dan niet langer een bureau voor prikken en adviezen, maar krijgt een heuse inspectiefunctie met een meldingsplicht voor het dossier.
De GGD en schoolarts worden controleurs en melden alles in het dossier.
Aan iedere aangifte op de Burgerlijke stand kleeft een 19jarig vervolgonderzoek. Je bent en blijft verdacht!

En behoor je tot een risicogroep, bijvoorbeeld door een scheiding, of een laag geboortegewicht van je kind, of door het wonen in een bepaalde wijk, dan heb je bij voorbaat al voorwaardelijk.

Wat zouden ze nu doen met al die potentiële verdachten, die de katjes in 't donker knijpen maar mét condoom of pil?

2 Comments:

  • At maandag, september 12, 2005, Blogger Annelies said…

    Ik vind het maar een griezelige ontwikkeling. Maar ik heb dan ook een "cb-allergie". Toch ook weer dat "Big Brother"-gevoel: ouders worden niet serieus genomen, zijn onbekwame, ongeschoolde opvoeders. Zoiets kán niet goed gaan! Dat moet je precies in de gaten houden!!En wee degene waarvan het kind dan écht eens van de trap stuitert...
    Brrr...........

     
  • At woensdag, september 14, 2005, Blogger journaalsoep said…

    Op naar de staatsopvoeding, daar gaat tenminste niets fout.
    Ik hoop dat er ieder jaar een rapport komt met de resultaten van het digitale dossier. Dan zullen ze snel zien dat ook dit belastingsgeld verspild is.

     

Een reactie posten

<< Home