Journaalsoep

Journaalsoep was destijds de benaming voor soep met de restgroenten van de hele week. Zo ook deze blog, een hutsefluts van alle berichten die op me afkomen, met daarop een kort-door-de-bocht reactie. Commentaar is welkom

zondag, september 18, 2005

Mannen en ziek zijn gaat niet samen!;-))

Eigenlijk heeft deze titel geen toelichting meer nodig. Als ik ziek ben vindt iedereen het erg of zielig, maar ik moet wel gewoon mijn werk doen.
Maar als manlief ziek is zal iedereen het weten ook.
Steunen en kreunen, en wij lopen allemaal over van begrip, ontzien en verwennen hem.
Toch staat hij ineens in de tuin om het dak van het konijnenhok te maken. Ja, je bent ziek of je bent het niet.
Enerzijds een beetje hilarisch, maar anderzijds maak ik me (heimelijk) toch zorgen. Hij is niet meer van gisteren en stel dat het nu wel serieus is?

5 Comments:

  • At zondag, september 18, 2005, Blogger Annelies said…

    Tja, bekend gegeven he?
    Vraag me wel eens af wie het zwakke geslacht eigenlijk is.........

     
  • At zondag, september 18, 2005, Anonymous Anoniem said…

    Je moet je pas zorgen maken als de "zieke"niet meer klaagt. En ook die van mij ligt voor pampus in bed als hij een lichte verkoudheid heeft opgelopen. En dan vooral geen paracetamol nemen hoor want dan kun je je ineens veel beter voelen. Nee even lekker verwend worden door moeders want ze zijn zoooo zielig. Sterkte:o))

    Groetjes,Marjan

     
  • At zondag, september 18, 2005, Blogger Unknown said…

    Zucht..ik voel helemaal mee. Ik heb net een week met een zieke echtgenoot achter de rug. Ben dan ook gesloopt. ;-(
    Maar in bed blijven??? Neu, daar waar ik ben is mijn ziekerd ook. En inderdaad kreunen en steunen, én piepen van de hyperventilatie...
    Sterkte Soep, tijd voor echte aansterkende kippesoep.

    Groet. Britt

     
  • At zondag, september 18, 2005, Blogger Irene said…

    Inderdaad, net wat Marjan zegt, op het moment dat ze niet klagen, dan moet je je zorgen maken.
    In alle andere gevallen is het een typisch staaltje van aandacht-vragen-omdat-ik-zo-zielig-ben.
    Ik zeg hier altijd, als je dan echt zo ziek ben, blijf je in je bed.
    En daar krijgt hij alles wat hij nodig heeft en wij leven gezellig beneden.
    Hij is dan altijd zooooo weer op de been.

     
  • At zondag, september 18, 2005, Blogger journaalsoep said…

    Ja, die aansterkende kippensoep had ik nodig. Vermoeiend hoor, zo'n zieke man. De dokter heeft hem een diagnose gegeven dus vindt hij dat hij echt ziek is. En dat zullen we weten ook!
    Och ja, we redden het wel zo.
    Maar ik heb me nu voorgenomen om straks ook eens demonstratief ziek te zijn in plaats van onopvallend!

     

Een reactie posten

<< Home