Journaalsoep

Journaalsoep was destijds de benaming voor soep met de restgroenten van de hele week. Zo ook deze blog, een hutsefluts van alle berichten die op me afkomen, met daarop een kort-door-de-bocht reactie. Commentaar is welkom

woensdag, september 21, 2005

Prinsjesdag

Vandaag Prinsjesdag. Als je van te voren niet al te veel verwacht kán het ook niet tegenvallen. Als je je dan voorbereidt op een uurtje ergernis kom je toch nog aan je trekken!
En dat werkte wel vandaag. Nog nooit heb ik bij een kabinet zo'n groot verschil gezien tussen beeldvorming en realiteit.
De beeldvorming die ze ons steeds meegeven is dat ze eigenlijk heel aardig en menslievend zijn, maar dat de situatie hen dwingt onaardige maatregelen te nemen. (zo á la kleuter:"Ik heb wel geschopt maar ik moest van die en die)!
Het kabinet heeft de mond vol van eigen verantwoordelijkheid voor iedereen! (behalve voor het kabinet).
Het woord gezin werd genoemd, maar alleen in economisch verband: De kosten van de kinderopvang!

Maar niets over de maatschappelijke waarde van het gezin, niets over kinderen die ouder zijn dan de leeftijd voor de kinderopvang.

Kortom Prinsjesdag is mooi, de gouden Koets is mooi, de traditie is mooi, maar meer dan het woord mooi kan ik er niet over zeggen. Een emotionele waarde is de enige waarde die Prinsjesdag nog heeft.

Ik verheug me op de debatten met de oppositie. Wat zou ik daar graag aan meedoen!

1 Comments:

  • At woensdag, september 21, 2005, Blogger journaalsoep said…

    Ja, leuk die Gouden Koets, en dan die allermooiste outfit van de dames. Ik vraag me altijd af of ze daaronder wel een gewone onderbroek aan hebben, of zo eentje met heel veel strikjes, kantjes, tirelantijntjes en pofbenen?
    Lammer dat Alexia en Amalia er niet bij waren. Waarom eigelijk niet? Jong geleerd is oud gedaan en welk kind droomt niet van een prinsesjesbestaan in een koets van goud? De echte reden staat te lezen in de aanklacht tegen Privé: Privé had namelijk de roddel opgevangen dat prinse Maxima de kinderverzorgster een mep gegeven heeft en haar daarna ontslagen.

    Gaan we volgend jaar weer samen Lurkje?Zullen we dan helemaal in 't oranje gaan en niet alleen zo'n oranje flutvlaggetje?

     

Een reactie posten

<< Home