Journaalsoep

Journaalsoep was destijds de benaming voor soep met de restgroenten van de hele week. Zo ook deze blog, een hutsefluts van alle berichten die op me afkomen, met daarop een kort-door-de-bocht reactie. Commentaar is welkom

vrijdag, september 23, 2005

De opvoedmaffia

Overal roept men om een opvoednanny. Als een soort toverfee wordt ze afgeschilderd, meestal door mensen die zelf geen kinderen hebben.
Lijkt jullie dat nu ook zo geweldig? Een wervelende AJAXnon in huis, die alles voor je op poten zet, die van je kinderen keurige, gehoorzame, voorbeeldige mensjes maakt?
Sorry, maar het idee alleen al werkt op m'n lachspieren.
Een gezinscoach is nog maar op enkele plaatsen te krijgen, en dan nog pas na enkele maanden. Maar wil je dan toch maar met een opvoednanny als overbrugging aan de slag, dan moet je eerst met je verhaal (liefst zo dramatisch mogelijk gebracht) op de TV. De nanny wordt er rijk van, jullie als ouders komen van een koude kermis thuis, en daarna mag je het toch weer zelf doen!
De nanny is, net zoals in een sprookje, verdwenen.

2 Comments:

  • At vrijdag, september 23, 2005, Blogger Annelies said…

    Mwah.... ik voel meer voor zoiets als "Hoe schoon is jouw huis". Laat ze maar poetsen, dan voed ik zelf mijn kinderen wel op. Daar ben ik beter in.
    En gelukkig hebben we altijd het cb nog als we opvoedadviezen nodig mochten hebben.... dáár weten ze het ook altijd beter! ;-)

     
  • At zondag, september 25, 2005, Blogger journaalsoep said…

    Ja, en weet je dan wat ik zo leuk vind? Zelf hebben ze niet eens kinderen, als je het goed bekijkt weten ze eigenlijk niet waarover ze praten.
    Je hebt steeds meer zout nodig, al die programma's vragen om met een korreltje zout genomen te worden.

     

Een reactie posten

<< Home