Journaalsoep

Journaalsoep was destijds de benaming voor soep met de restgroenten van de hele week. Zo ook deze blog, een hutsefluts van alle berichten die op me afkomen, met daarop een kort-door-de-bocht reactie. Commentaar is welkom

vrijdag, augustus 24, 2007

Iddink: aflevering:Tijd voor ACTIE

En ik maar denken dat alleen ik degene ben met problemen bij Iddink, de zogenaamde "LASTIGE" ouder, die altijd iets te mekkeren heeft.
zie:www.kandinsky.nl/MBstraat/Ouders/Ouderraad/Iddink.asp?c=Ouders&s=Ouderraad&v=Iddink

Omdat voor het schooljaar 2008/2009 de schoolboeken nog steeds niet voor iedereen gratis zijn is het NU tijd voor actie.

Scholen en schoolbesturen hebben baat bij het uitbesteden van de boekleverantie aan Iddink:
- Een boekenfonds is overbodig
- Het levert hun een bonus op
- Ze hoeven zelf geen ouderbijdrage meer te incasseren, ze koppelen het aan de boeken. Geen ouderbijdrage betalen? Dan kun je ook geen boeken bestellen...

Voor ouders ligt het ietsjes minder gunstig:
- Als het voor hun kinderen is willen ouders alles betalen.
- Ouders zijn niet of nauwelijks verenigd, en die ene "lastige" ouder putten we zo uit dat die vanzelf wel ophoudt met klagen.
- Als Iddink de huurtarieven verhoogt, de koopprijs flink verhoogt, betalen ouders toch wel.

Schrijf je allemaal in op: http://groups.yahoo.com/group/Klachten_Iddink
of stuur een leeg berichtje naar: Klachten_Iddink-subscribe@yahoogroups.com
En dan bedenken we samen iets om de rollen om te draaien!

4 Comments:

  • At vrijdag, augustus 24, 2007, Blogger Annelies said…

    Aan mij heb je niets... wij hebben een boekenfonds ;-) Hoewel het me een doorn in het oog is dat ze ook dáár de ouderbijdrage bij ingebouwd hebben.

     
  • At vrijdag, augustus 24, 2007, Anonymous Anoniem said…

    Haha, Iddink, ik kan er wel een boekje over schrijven. Gisteren 2 boeterekeningen, identiek, precies dezelfde wordt dus in 2voud in 2 aparte enveloppen verzonden. Ik heb van de ene het bedrag betaald wat volgens mij moest (en dat verschilt dus van wat Iddink factureert!) en de ander als kladprintpapier in gebruik genomen. E.e.a is het gevolg van het storneren door mij van een bedrag wat volgens mij niet klopt, maar wat uiteraard door Iddink bestreden wordt.Ik ga zeker eens op die link kijken.Deze week ontdekte ik dat tussen datum bestelling en bevestiging bestelling 9 juli met prijsovereenkomst en datum factureren 20 aug, weer prijsverhogingen zijn berekend. Volgens mij mag dat niet. Je kunt van alles op je facturen zetten, zelfs het Wilhelmus, maar het gaat er om of het rechtsgeldig is, en volgens mij geldt in het Burgerlijk Wetboek bescherming van consument in geval van koop/huurovereenkomsten. Ook van hun algemene voorwaarden klopt niet veel, kan zo vernietigd worden door een assertieve consument. Dat krijg je als de school het uitbesteedt aan een commerciele partij.

     
  • At vrijdag, augustus 24, 2007, Anonymous Anoniem said…

    Aanvulling: ook dit jaar weer 6 boeken niet op tijd. 2 boeken worden ook niet gefactureerd, want ze zijn nog neit leverbaar. Vorig jaar kreeg ik mijn laatste boek op 5 december.Dat wordt wat voor het eindexamenjaar. Zou Idddink nog voor de diplomauitreiking leveren?

    Enne, Annelies, dat ouderbijdrage in het boekenfonds stoppen mag helemaal niet. Even onderwijsinspectie inlichten, die maakt daar snel een eind aan.

     
  • At zaterdag, september 15, 2007, Anonymous Anoniem said…

    Mij is afgelopen jaar via de Or gebleken dat het opnemen van de ouderbijdrage in het totaalbedrag de school bankkosten scheelt. Voor elke acceptgiro die verwerkt wordt worden aparte kosten doorberekend door de bank aan de school. Maar je kunt zelf best het bedrag doorstrepen, ouderbijdrage aftrekken en het in het door jou gewenste bedrag veranderen of via telebankieren het bedrag veranderen.

     

Een reactie posten

<< Home