Journaalsoep

Journaalsoep was destijds de benaming voor soep met de restgroenten van de hele week. Zo ook deze blog, een hutsefluts van alle berichten die op me afkomen, met daarop een kort-door-de-bocht reactie. Commentaar is welkom

zaterdag, augustus 04, 2007

Griezelen en Gruwelen

Afgelopen week twee berichten in het nieuws die me kippenvel bezorgen.
Het begon met het filmpje over de Python in de Efteling, te zien op:
http://www1.nu.tv/video/show/3616
Voor geen goud stapte ik in de Python, en nu al helemaal niet meer. Het idee dat je daar boven in de lucht zit en daar ook nog ondersteboven hangt. Ik heb nooit begrepen dat mensen daar vrijwillig instappen. En rit in de Python lijkt me erger dan een paar dagen in de gevangenis.
Gelukkig is een rit in de Python vrijwillig en kan ik daar gemakkelijk aan ontkomen.

Het rijden over een brug is moeilijker te vermijden. Ons hele wegennet zit vol met bruggen, bruggen over water maar ook viaducten over snelwegen.
Nooit bij stil gestaan dat zo'n brug ineens kan instorten. Ik verwacht dat dat met kleine barstjes begint en ik heb een blind vertrouwen in het beleid dat meteen bij het eerste barstje actie onderneemt.
Het beleid in Nederland neemt vaak een voorbeeld aan Amerika. Ik hoop dat het volgende filmpje in Nederland geen werkelijkheid wordt:
http://www1.nu.tv/video/show/3668