Journaalsoep

Journaalsoep was destijds de benaming voor soep met de restgroenten van de hele week. Zo ook deze blog, een hutsefluts van alle berichten die op me afkomen, met daarop een kort-door-de-bocht reactie. Commentaar is welkom

zaterdag, juli 28, 2007

Iddink: Aflevering zoveel en een!

Ze laten ons maar niet met rust, daar bij Iddink.
Blunder op blunder, daar bij Iddink, en op ons worden alle blunders proefgedraaid.
Ze hebben een nieuwe vorm van reclame verspreiden ontdekt. En ook al is op alle formulieren aangegeven dat wij GÉÉN (lees GÉËÉÉÉÉÉN) "leuke" aanbiedingen per email wensen te ontvangen, krijgen we alles in drievoud. (Voor 3 kinderen worden bij Iddink de boeken besteld).
Blunder 1: Een mailtje (in drievoud) dat de boeken voor die datum ingeleverd moesten zijn. Die bewuste datum viel midden in de proefwerkenweek.
Nog steeds geen emailadres op de website, telefonisch hoor je eerst zoveel bandjes, en uiteindelijk toch gelukt om het door te geven.
De inleverdatum werd uitgesteld naar de laatste proefwerkdag.

Vergeet een van de kinderen een boek in te leveren, het Iddinkdrama herhaalt zich weer voor de zoveelste keer. Binnen een week een gepeperde rekening, en het verzoek het boek alsnog per post op te sturen. Uiteraard doen we dat dezelfde dag nog en betalen de portokosten. Drie dagen later een fikse boeterekening: Omdat het boek té laat was had Iddink een ander boek moeten kopen en dat mochten wij betalen.

Dat zijn we dus niet van plan. Een emailadres is er nog steeds niet en de telefoon bij Iddink wordt niet opgenomen.
Dan maar een brief:
- We wijzen ze even haarfijn op al die maanden dat wij op boeken van Iddink hebben gewacht, die pas bezorgd werden toen het schooljaar al 3 maanden bezig was. Daarvoor is nooit of te nimmer een vergoeding betaald, niet voor de copieerkosten, telefoonkosten, portokosten en niet voor het ongemak.
- We wijzen ze op de datum dat het boek binnen was, dat was nog ruim vóór de laatste schoolweken van scholen die later vakantie kregen en de boeken nog moesten bestellen.

En dan blijft Iddink muisstil, geen mail, geen brief en geen reactie.
Ik ben benieuwd, maar de Iddinksoap krijgt zeker een vervolg.

Alleen al om van Iddink verlost te zijn mogen van mij nu die boeken weer via school in een boekenfonds gestopt worden.


-

28 Comments:

  • At zondag, juli 29, 2007, Blogger Annelies said…

    O heerlijk om te lezen altijd, die Iddink-soap ;-))

     
  • At maandag, augustus 06, 2007, Anonymous Anoniem said…

    Ik ben net terug van 2 weken vakantie, weer terug in dit kikkerland en krijg vandaag de post van de bewaarservive van TNT. Benieuwd wat er van Iddink bij zit. Klinkt bekend, net in de herkansingsweek is de inleverdeadline, met als gevolg 1 boek te laat, boetrek, boek toch opsturen, en bij de bewaarde vakantiepost zal dus wel weer een boete op boete zitten.
    Ander boek is zoekgeraakt omdat het nooit gebruikt is, heeft een klasgenoot die het boek niet gehuurd of gekocht heeft het boek van mijn kind geleend (om te kopieren?) en nooit teruggegeven. Dit jaar huur ik het boek dus ook niet meer.
    Omdat ik in de ouderraad zit kan ik de afdelingsleider de klusjes met Iddink laten opknappen, da's wel makkelijk.
    Nee, van Iddink zijn we pas af als we stoppen met kinderen en kleinkinderen krijgen....

     
  • At donderdag, augustus 23, 2007, Anonymous Anoniem said…

    idd. daar bij iddink is het een zooitje. stelletje josti's zijn het.

    beweren ze dat ik een boek niet ingeleverd heb dus boeterekening --> brief naar iddink opgestuurd. brief terug --> verontschuldigingen (sorry voor het ongemak etc.).
    gelukkig maar.

    dan blijkt tijdens het schooljaar dat ik een boek mis en een ander boek dat ik niet nodig had heb gekregen. op de bestelformulier had iddink erbij gezet dat dat boek voor sk12 was en niet voor sk1. ik heb sk1 dus heb dat boek niet besteld. het andere boek was wel voor n&g profiel.
    hadden ze het verkeerd erbij gezet. ookal had de school 3 keer erover geklaagd (van een leraar gehoord).

    en idd. ik kan geen mail sturen en de telefoonlijn is altijd bezet. ze hebben niet eens een wachtlijst of een saai deuntje op de achtergrond.
    en jammer genoeg hebben we geen fax.

    met vriendelijk groet,
    zeer ontevreden student klas 6 vwo n&g.

     
  • At vrijdag, augustus 24, 2007, Anonymous Anoniem said…

    Deze brief heb ik net naar de directie van de school van mijn kinderen gezonden m.b.t. iddink. Wij kunnen er nl langzamerhand echt niet meer om lachten.

    Twee van onze zonen, zitten beiden op het HLZ en derhalve hebben wij jaarlijks te maken met het (afschuwelijke) bestelproces van de firma Iddink.

    Deze keer ben ik zo boos dat ik toch maar besloten heb ook u een brief te schrijven in de hoop dat meer ouders dit doen en u naar een andere leverancier wilt uitkijken.


    We hebben alles al meegemaakt met Iddink. Deze zomer spant de kroon; eerst krijgen we facturen voor boeken die de jongens nooit gehad hebben (o.a voor klassen 5/6 vwo waar geen van beide ooit in gezeten heeft), waar je niet vanaf komt en steeds meer dreigbrieven over krijgt omdat dit bedrijf zowel per e-mail als telefoon volstrekt onbereikbaar is.

    Nu krijgt onze oudste zijn 4 havo EM pakket. Daar zitten boeken in die wij denken dat hij niet nodig heeft, het lijkt erop alsof we een NT pakket hebben gekregen. De klantenservice op de Iddink website is echter al dagen onbereikbaar, na tot twee keer toe een half uur in de wacht voor de telefonische klantenservice gehangen te hebben, krijgen we met moeite een medewerker te spreken. Deze geeft aan dat we maar moeten proberen dit te corrigeren via de website. We leggen deze mevrouw uit dat de website het niet doet. Ze geeft aan dat dit klopt dat heeft ze de laatste dagen al meer vernomen; maar toch zijn kan niets voor ons betekenen. In de computer staat dat wij een E&M pakket hebben ontvangen en dat daar diverse boeken dubbel c.q. niet goed in zitten daar is de telefonische klantenservice niet voor; dat moet op de Iddink site ook als deze stuk is.

    De baas van bovenstaande dame komt niet aan de telefoon. Wij hebben het maar opgegeven en zullen de rekening gewoon weigeren te betalen.

     
  • At vrijdag, augustus 24, 2007, Blogger journaalsoep said…

    En ik maar denken dat alleen wij degenen klachten over Iddink hebben en hadden.
    Dat vraagt om ACTIE!
    Even brainstormen hoe we dat gaan aanpakken.

     
  • At donderdag, augustus 30, 2007, Anonymous Anoniem said…

    Ik heb bemerkt dat Iddink de prijzen tussen datum bestelling (9/7)en die bestelling is bevestigd en datum levering 20/8 weer heeft verhoogd. En de algemene voorwaarden van Iddink deugen al helemaal niet: de consument geniet bescherming van de wetgever, dus alle aansprakelijkheid uitsluiten, wat Iddink doet mag helemaal niet. De consument kan dat beding vernietigen.

     
  • At woensdag, september 12, 2007, Blogger journaalsoep said…

    We hebben een inventarisatielijst voor de klachten over Iddink:
    http://groups.yahoo.com/group/Klachten_Iddink
    of stuur een leeg berichtje naar: Klachten_Iddink-subscribe@yahoogroups.com

    Alle ouders met Iddinkfrustraties: Inschrijven en meedoen!

     
  • At donderdag, oktober 11, 2007, Anonymous Anoniem said…

    ik sluit me aan in de rij. Na mijn vakantie trof ik het pakket boeken aan op mijn tuintafel. Met de natte zomer van 2007 kun je wel raden. We hebben zelf onze uiterste bst gedaan om alles weer droog te krijgen zodat we boeken hebben als de school begint, we verwactten nl niet dat Iddink snel genoeg zou zijn. Nou, dat bleek. De school is inmiddels al bijna twee maanden bezig, maar alles wat ik van Iddink krijg is betalingsherinneringen. Bellen is zinloos, onbereikbaar. Mailen kan. Brieven worden niet beantwoord. Ik meld nu elke dag een klacht bij de klantenservice en krijg dan een mail dat men er van uit gaat dat de klacht naar tevredenheid is opgelost. Aan mij vragen ze niet of ik het daar mee eens ben. Op die mail kun je overigens niet antwoorden, want het bedrijf accepteert geen mails. Dus die komen niet aan. Wie doet hier nu iets aan. Melden bij Trosradar of consumentenbond?

     
  • At maandag, augustus 04, 2008, Anonymous Anoniem said…

    Het is 1-8=2008 nog niet anders. Onze zoon kreeg ook een boeterekening van Iddink notabene voor een boek die hij nooit ontvangen heeft.Wel kreeg hij een een ander boek voor leerjaar 3 terwijl hij in leerjaar 4 zat.Volgens ons slapen zij daar bij Iddink ook wij doen een poging om de boete niet te hoeven betalen.Bij het inleveren van de boeken heeft onze zoon dit ook nog op een papier vermeld.

     
  • At dinsdag, augustus 05, 2008, Blogger journaalsoep said…

    Ook in juli 2008 liet mister iddink ons niet met rust. Kregen weer een brief van Iddink of we maar even €.49,95 wilden betalen voor boeken die niet ingeleverd waren. De boeken waren inderdaad niet ingeleverd omdat we aangegeven hadden dat we ze ook komend jaar nodig hadden.
    We leggen dat netjes per brief uit, krijgen we een brief terug dat de boeken daar alsnog gevonden zijn met een bedankje voor het inleveren.;-)
    En blijft het een soap mét vervolg!

     
  • At maandag, augustus 11, 2008, Anonymous Anoniem said…

    Bericht van Ben.



    Beste lezers,

    Ik lees hier dat Iddink er haast malafide praktijken op na houdt.
    Mijn zoon heeft voor de zomervakantie alle boeken ingeleverd nu krijg ik een boeterekening van 176 euro.Op school is geen controle op het inleveren van de boeken zoweel van school niet als van Idink niet.Ik kreeg het advies na mijn bezwaarschrift(om thuis de boel maar eens goed te controleren) waarin ik heb vermeld dat mijn zoon alles met labels en naam vastgeniet aan de tas in, rekken heeft geplaatst op advies van zijn mentor.Zijn er mensen die dit bekend voorkomt??
    Zijn er ook mensen die mij advies kunnen geven want ik vind dat dit bedrijf er ontoelaatbare praktijken op na houdt
    mail met advies is meer dan welkom. biggieman79@yahoo.com
    Bij voorbaat dank

     
  • At woensdag, augustus 13, 2008, Blogger Unknown said…

    We hebben een boek gekregen met een stukje vette koek erin, dat was smerig.
    Kan gebeuren. We melden dat op de site, Dan treedt er een 'Query fout" op.
    Het is verder onmogelijk Iddink te bereiken.
    Inderdaad, nog steeds geen e-mailadres.
    Sommige links werken niet of verwijzen naar verkeerde pagina's.
    Erg teleurstellend.
    Als ik ook de andere (veel ergere) posts lees lijkt het alsof we betalend vee zijn, voor firma Iddink dan..

     
  • At woensdag, augustus 13, 2008, Blogger journaalsoep said…

    Ook wij hadden een boek waarvan de Het boek had waarschijnlijk een bad van sap of iets anders te verduren gehad. Wij meldden dit netjes bij Iddink, in de hoop een goed exemplaar te ontvangen, krijgen we een email van Iddink dat ze het registreren zodat ons kind aan het eind van het schooljaar niet als "dader" aangemerkt zal worden. Daar schieten we dus niet veel mee op, het boek plakt nog steeds en het blijft té vies om aan te pakken.
    Bedankt Iddink!

     
  • At zaterdag, augustus 23, 2008, Anonymous Anoniem said…

    Betaling voor de boeken dit jaar via automatische incasso. Blijkt bij de afrekening dat iets te veel geld is geincasseerd. Doodnugter vermeld Iddink erbij dat 'het bedrag zo gering is' dat zij het hebben afgeboekt. Ondanks het geringe bedrag is dit wel toppunt van brutaliteit! Natuurlijk nergens de mogelijkheid middels email te reageren: de klant moet eerst maar kosten maken... Iddink word wakker en houd op je klanten te tarten!!

     
  • At maandag, augustus 25, 2008, Anonymous Anoniem said…

    Eline
    Het door mij gekochte koopboek "Management en Organisatie in balans vwo 1 werkmap" bleek een tweedehandsje.
    ( naam voorin en diverse opgaven uitgewerkt). Dat tikt lekker aan bij Iddink...

     
  • At dinsdag, augustus 04, 2009, Anonymous Anoniem said…

    De boeken leverancier Iddink wat moet ik van zo'n bedrijf denken. Je kan ze nauwlijks te pakken krijgen ze willen je alleen maar spreken als ze beter van je kunnen worden en kunnen €€€€€€ zo te zien blijft iddink BV een heel slecht bedrijf. Echt zielig dat ze de zaakjes nog steeds niet op orde hebben!!

     
  • At vrijdag, augustus 14, 2009, Anonymous Anoniem said…

    Annet zegt
    wat een winkel zeg
    Mijn zoon krijgt een lijst van welke boeken hij allemaal in moet leveren van havo 4
    Daar staat alleen het wiskunde boek niet bij dat hij nog heeft.
    Hij zegt tegen mij: dat zal ik wel niet in hoeven leveren anders stond het er wel bij.
    Ik zeg: ja dat zal wel
    Een poos later krijgt hij een rekening van iddink van 41 euro die hij moet betalen.
    Ik natuurlijk hardstikke kwaad en het wiskunde boewk alsnog teruggestuurt met een brief erbij dat het niet op de lijst stond om in te leveren.
    Iddink gebelt maar ze geven niet toe.
    Ze zeggen dat ze een nieuw boek hebben moeten bestellen voor het aankomende schooljaar en dat ze dat geld heeft gekost omdat het wiskundeboek niet op tijd ingelevert was.
    Na een half uur aan de telefoon ze te hebben gehad zeggen ze: je moet maar een email sturen
    Nou dat emailadres is dus nergens te vinden opde site.
    Wat een bedrijf zeg.
    Blij dat mijn kinderen niks meer met iddink te maken hebben nu ze van de middelbare school zijn

    vrijdag 14 augustus 2009

     
  • At vrijdag, augustus 14, 2009, Blogger Stikermaarin said…

    Stikermaarin.........
    Mijn zoon kreeg een lijst van Iddink thuisgestuurt dat hij zijn boeken van Havo 4 moest ineveren.
    Op delijst stonden alle boeken die hij in moest leveren.
    Mam zegt hij tegen me; het wiskundeboek staat er niet bij. Dat zal ik dan wel niet in hoeven te leveren.
    Ik zeg: Nee dat zal dan wel niet.
    Een poos later krijg ik een brief van Iddink dat het wiskundeboek ontbreekt met een boete van 41 euro.
    Ik stuur alsnog het wiskundeboek op met een briefje erbij dat dat boek niet op de lijst stond en dat het daarom niet ingelever was.
    Ik heb ze ook nog gebelt (een half uur aan de lijn gehad) maar ze reageren niet veel en zeggen dat ik maar een email moet sturen en dat ik dan binnen 24 uur bericht krijg.
    Wat blijkt: is nergens op de website het emailadres te vinden van ze.
    Wat een bedrijf zeg. Dit is niet de eerste keer dat ik zoiets bij IDDINK meemaak.
    2 jaar geleden heb ik ook al problemen met ze gehad.
    Ik ben blij dat mijn kinderen nu van de middelbare school afzijn en NIKS meer met de hele IDDINK te maken hebben.

     
  • At maandag, augustus 17, 2009, Anonymous Deniz said…

    Iddink is vreselijk!
    Ze geven mij een boete voor het niet inleveren van 2 boeken. maar 1 daarvan had ik wel ingeleverd. Ik heb dus gefaxt naar ze dat ik dat boek wel had ingeleverd. Maar ze doen net alsof ze gek zijn! Ze zeggen: U heeft aangegeven dat u beide boeken WEL heeft ingeleverd, maar na een scan bleek dit niet het geval. Gelieve de boete zo snel mogelijk te betalen!
    Ze handelen problemen zeer onvolwassen af. Het is een zooitje daar! Ik zal eens goed gaan klagen volgend schooljaar bij mijn school! Misschien schaffen ze dat rotbedrijf af op onze school! Want ik was laag niet de enige met problemen met die bedrijf!

     
  • At zondag, augustus 23, 2009, Anonymous Anoniem said…

    Ik heb een brief ontvangen van iddink dat ik mijn boeken moet betalen, omdat ik ze volgens hun niet heb ingeleverd. Ik heb alle boeken ingeleverd en sta er echt versteld van dat ik nu 202,62 moet betalen. Ik ben echt zo blij dat ik niks meer te maken hoef te hebben van Iddink.

     
  • At zondag, augustus 23, 2009, Blogger journaalsoep said…

    Ook ons blijft Iddink achtervolgen. Zelfs nu school de boeken 'gratis' moet leveren blijven we vastzitten aan Iddink.
    Het begon al met een contract dat getekend moest worden, teken je niet dan ook geen boeken.
    Tweehonderd Euro betalen voor 'gratis' boeken haalt het gratis weg!
    Afgelopen week werden de boeken geleverd. Slecht gecontroleerd! Sommige boeken waren helemaal beschreven, andere boeken lagen zo goed als "uit de band".
    Het laatste woord is hier nog niet over gezegd en zal een behoorlijk staartje krijgen op school!

     
  • At dinsdag, maart 02, 2010, Anonymous Anoniem said…

    Deze reactie is verwijderd door een blogbeheerder.

     
  • At zondag, juli 04, 2010, Anonymous Natascha said…

    Ik moet vandaag de boeken bestellen bij Iddink want anders heb ik ze niet op tijd in huis. Wat een site, wie heeft die bedacht en getest!? Ik probeer nu al de hele ochtend voor mijn twee kinderen te bestellen maar voor meer dan één kind lukt niet. Als ik een nieuw account wil aanmaken voor mijn tweede kind krijg ik de melding dat er al een account bestaat onder de gegevens maar onder het al bestaande account kan ik maar voor één kind bestellen. Een vraag of klacht via email kan ik niet versturen dus moet ik wachten tot morgen en dan een 0900 nummer bellen dat waarschijnlijk de hele dag roodgloeiend staat. Hier word je niet vrolijk van.....

     
  • At donderdag, juli 15, 2010, Anonymous Anoniem said…

    Wat is dat voor een gedoe!!
    ik moest vandaag mijn boeken inleveren maar mijn vriendin was niet op school en ze had er 1 geleend van mij, toen zei ik tegen een vrouw dat ik zometeen de andere boek zou inleveren maar toen ik later wkam zei ze dat ik het moet opsturen, maaar hoe heeft ze niet gezegt, ook lekker, ze doen er gewoon alles aan om boete te geven aan iedereen!!

     
  • At woensdag, augustus 18, 2010, Anonymous Anoniem said…

    ik ben nu al 8 maandan bezig om hen te vertellen dat mijn dochter haar boeken wel heeft ingeleverd van schooljaar 2008/2009.Er is geen controle op de school/krijgen geen bewijs dat ze zijn ingeleverd/rolcontainers staan onbeheerd buiten .maar ik heb nu incassobureau op mijn dak dus wordt denk ik gerechtelijk uitgevochten.Het is gewoon een grote OPLICHTERSBENDE.

     
  • At zondag, november 14, 2010, Anonymous KeesF said…

    Dit jaar weer twee akafietjes: een boek zou niet zijn ingeleverd, terwijl ik zelf de zending van mijn zoon heb gecontroleerd. En vervolgens een terug te betalen bedrag van mijn andere zoon dat is verrekend met een factuur die niet van ons is.

    Wie voelt er wat voor om via Twitter dit Iddink-monster eens aan te pakken ? want ze reageren nergens op.

     
  • At donderdag, juli 04, 2013, Anonymous Anoniem said…

    hoeveel kost een boete voor het niet inleveren van een boek bij iddink?

     
  • At donderdag, juli 04, 2013, Blogger journaalsoep said…

    Iddink rekent bij het niet inleveren van een boek de Nieuwprijs van dat boek! Ook als je het boek té laat inlevert moet die boete betaald worden!

     

Een reactie posten

<< Home