Journaalsoep

Journaalsoep was destijds de benaming voor soep met de restgroenten van de hele week. Zo ook deze blog, een hutsefluts van alle berichten die op me afkomen, met daarop een kort-door-de-bocht reactie. Commentaar is welkom

woensdag, juni 13, 2007

Kinderen en alcohol

Sommige dingen begrijp ik met de beste wil van de wereld nog steeds niet.
Ouders die fel anti-roken zijn (dat is hun recht) en die dan wel goed vinden dat hun kind alcohol drinkt.

Vandaag op teletekst:
80 kinderen behandeld voor alcohol

***************************************
` Dit jaar zijn al 80 kinderen voor
alcoholvergiftiging in het ziekenhuis
behandeld.Gemiddeld zijn ze 13,5 jaar,
maar ook kinderen van 11 jaar zijn geen
uitzondering.Dat zegt kinderarts Van
der Lely in het AD.

Hij heeft het initiatief genomen voor
een landelijke registratie.Hij ziet het
aantal kinderen onder de 16 dat door
alcohol in het ziekenhuis belandt,de
laatste jaren snel stijgen.Volgens hem
is het per jaar verdubbeld.

Hij noemt de gevolgen schrikbarend.Hij
heeft meegemaakt dat twee 12-jarigen
die vwo-advies hadden gekregen,waren
afgezakt naar een vmbo-niveau.
***************************************

Tja, als een twaalfjarige met een alcoholvergiftiging in 't ziekenhuis belandt is er iets goed mis.
Ik wil absoluut niet dat onze kinderen gaan roken, maar ik geloof dat ik het nog erger zou vinden als ze dronken thuiskomen.
Is het alcoholgebruik echt zoals in het teletekstbericht staat, of wordt er hier vreselijk overdreven?

2 Comments:

  • At woensdag, juni 13, 2007, Blogger Annelies said…

    Mijn kinderen drinken gelukkig niet tot zeer matig. maar hier in de omgeving wordt ook gezópen, datwil je niet weten..

     
  • At donderdag, juni 14, 2007, Blogger Unknown said…

    Normaal ben ik niet zo happig om rokers een gezondere status te geven, maar de schade van een paar jaar roken (maar dan wel snel weer stoppen) is te overzien en te herstellen, de (hersen-)schade van drankgebruik is onomkeerbaar.

    Groet. Britt (die niet meer rookt en ook niet drinkt)

     

Een reactie posten

<< Home