Journaalsoep

Journaalsoep was destijds de benaming voor soep met de restgroenten van de hele week. Zo ook deze blog, een hutsefluts van alle berichten die op me afkomen, met daarop een kort-door-de-bocht reactie. Commentaar is welkom

maandag, juni 05, 2006

060606060606 "De macht der symbolen"

Morgen is het 06-06-06, om 6 sec. over 6 min. over 6 U. is het dus 060606060606, het lijkt een magisch getal te zijn met duistere krachten.
Tot voor kort was 666 voor mij niets anders dan 555 of 777, maar ik hoorde dat 666 het nummer van de duivel is. Ik nam maar aan dat dat verzonnen was door m'n pubers, en hechtte er niet teveel waarde aan.
Oei wat had ik het mis, vandaag las ik op:
http://www.nu.nl/news/746775/10/Christenen_bidden_om_kwaad_af_te_wenden.html
de volgende tekst:
Zeker tweeduizend Nederlandse christenen zullen maandag van 18.00 uur tot en met dinsdag 18.00 uur God aanbidden. De christenen doen dit om op 06-06-06 de kwade krachten van de duisternis een evenwicht te bieden.
Voor satanisten en andere geloven in donkere krachten is 666 het getal van de duivel, en 6 juni 2006 dus de dag om hun plannen in uitvoering te brengen.

Hoe komt men bij 666 als nummer van de duivel, wie heeft dat verzonnen? De duivel zal het zelf niet gezegd hebben.
Maar kijken we bij wikipedia: http://nl.wikipedia.org/wiki/666_(getal)
dan zien we dat 666 niet zomaar een getal is, maar een heel bijzonder getal.

Nog steeds is me niet duidelijk wat 666 met de duivel te maken heeft. Gelukkig heeft Wikipedia antwoord: 666 is bekend als het getal van het beest en komt voor in de bijbel in het boek Openbaring 13, 11-18.

Maar:
De eerste computer van Apple werd verkocht voor een prijs van $666,66.

hoe een datum mensen kan bezighouden....

1 Comments:

  • At dinsdag, juni 06, 2006, Blogger Annelies said…

    Bidden kan in ieder geval nooit kwaad...
    Maar mijn dochter staat rustig met ee ngothic shirtje met 666-print voor in de kerk te zingen met het kerkkoor. Telt dat trouwens ook dan? ;-)

     

Een reactie posten

<< Home