Journaalsoep

Journaalsoep was destijds de benaming voor soep met de restgroenten van de hele week. Zo ook deze blog, een hutsefluts van alle berichten die op me afkomen, met daarop een kort-door-de-bocht reactie. Commentaar is welkom

dinsdag, mei 09, 2006

D66 wordt DeZes

Mijn aversie tegen D66 steek ik niet onder stoelen of banken.
Hun argumenten, hun houding, hun visie: Ze roepen eerder weerstand bij me op dan enige sympathie. Voor mij is D66 een stelletje puberale yuppen, zonder enige levenservaring, die denken te weten wat de bevolking nodig heeft.
Met enig leedvermaak zag ik ze zachtjes ten onder gaan. "Eigen schuld", moeten ze maat niet zo arrogant zijn.

Maar....
Ze hebben dé oplossing gevonden tégen hun ondergang. Heel sluw wijzen ze ZES personen aan die als dissident een alternatieve partij mogen oprichten
En hoe gaat die partij heten? Jawel hoor, niet D99 maar DeZes.

Al die kiiezers die weglopen bij D66 mogen nu naar DeZes, en als de meeste kiezers over zijn volgt het bestuur van D66 vanzelf.

Over een jaar zal ik weten of mijn intuïtie juist is, geen D66 meer in de Tweede Kamer maar een afvaardiging van DeZes.

Omdat ze nu merken dat ze de leden toch wel nodig hebben, hebben ze iets nieuws op hun programma staan. De kiezers mogen 1 keer in de 3 maanden cijfers geven. Het kamerlid dat twee maal een onvoldoende haalt wordt uit de kamer gehaald.

Dat zal een mooie voorstelling worden.

3 Comments:

  • At dinsdag, mei 09, 2006, Blogger Annelies said…

    Wat zal het leeg worden in die kamer!!

     
  • At donderdag, mei 11, 2006, Blogger journaalsoep said…

    Oh, ben maar niet bang Annelies!
    Met al die blaaskaken vallen die paar lege stoelen niet op.
    Misschien toch eens flink de bezem door de kamer halen.
    Er is al genoeg verzuiling. En of al die parijen niet genoeg zijn ontstaan er steeds meer een manspartijen (alleen mannen, vrouwen zijn niet zo dom).

     
  • At vrijdag, mei 12, 2006, Anonymous Anoniem said…

    Al tijden wordt geoperd om het aantal kamerleden terug te brengen naar 100. En wat helemaal bij het grof vuil mag is de 1e Kamer. Dat is een netwerk voor uitgerangeerde politici, die nu burgemeester oid, zijn naast voorzitter van de KvK, en die vaste vergaderdinsdag per week gebruiken om te netwerken over bedrijfsbelangen, aanleg wegen, etc.

     

Een reactie posten

<< Home