Journaalsoep

Journaalsoep was destijds de benaming voor soep met de restgroenten van de hele week. Zo ook deze blog, een hutsefluts van alle berichten die op me afkomen, met daarop een kort-door-de-bocht reactie. Commentaar is welkom

donderdag, maart 30, 2006

Ik wist het wel.................

Zo af en toe kom je van die berichtjes tegen waarvan je zegt: Dat wist ik toch al?
Zo ook gisteren, op teletekst las ik:

Nederlanders de slimste Europeanen
*************************************** `
We wisten het natuurlijk al,maar het is nu bevestigd door onderzoekers van de universiteit van Ulster.Nederlanders zijn de slimste van alle Europeanen.Die eer moeten we delen met de Duitsers,die ook een gemiddeld IQ van 107 hebben, De Belgen,die hier vaak voor dom worden versleten,scoren een IQ van 99.Dat is overigens wel hoger dan de Spanjaarden en de Fransen.De 'domste' Europeanen wonen met een IQ van 89 in Servië. Mensen in het koude Noord-Europa hebben volgens de onderzoekers grotere hersens dan zuiderlingen.Dat zou komen door de kou,waardoor de vroege mens meer moest jagen en zo meer mineralen binnenkreeg.
***************************************

Ik weet ook wel dat die berichtjes niet helemaal kloppen, maar Nederlanders zijn altijd een heel bijzonder volkje geweest. Zo'n bericht bevestigt dat alleen maar.
Nu heb ik tenminste iets om over op te scheppen als ik weer eens ergens in Europa ben.

3 Comments:

  • At donderdag, maart 30, 2006, Blogger Annelies said…

    Caroline heeft vrienden in Ierland...
    Ik dúrf te wedden dat ze het lijstje al heeft doorgemaild.

    Het onderzoek komt trouwens van dezelfde professor die kwam met het resultaat dat het IQ van mannen hoger is dan dat van vrouwen.
    Kijk: en dán twijfel ik opeens toch weer aan dat soort onderzoekjes ;-))

     
  • At donderdag, maart 30, 2006, Blogger journaalsoep said…

    Ja maar, dat was maar een gedeelte van het onderzoek. Die prof vergat te vermelden hoe het kwam, gelukkig weet ik dat wel.
    De intelligentie van jongens hebben ze te danken aan hun moeder. Intelligentie is gekoppeld aan het x-chromosoom, en dat krijgen ze van..????
    Juist ja! DE MOEDER!! Dus het ligt toch in de handen van de vrouw!
    En dat houden we zo.;-))

     
  • At donderdag, maart 30, 2006, Anonymous Anoniem said…

    Deze prof Flynn toonde ooit ook aan dat blanker slimmer waren dan gekleurden, en aziaten slimmer dan blanke kaukasiers. Ik weet het niet zo met dit soort onderzoeken.

    Serviers hebben oorlogsjaren achter de rug, niet de beste omstandigheden om je intellect te ontwikkelen. In Noord-Ierland waar deze meneer Flynn zijn onderzoek deed, woedt ook al 30 jaar een burgeroorlog (oke, die is nu officieel voorbij...) Ook niet de ideale omstandigheden om slimmer te worden.

     

Een reactie posten

<< Home