Journaalsoep

Journaalsoep was destijds de benaming voor soep met de restgroenten van de hele week. Zo ook deze blog, een hutsefluts van alle berichten die op me afkomen, met daarop een kort-door-de-bocht reactie. Commentaar is welkom

maandag, maart 06, 2006

Morgen mogen we weer.....

Stemmen! En voor het eerst in de ruim 30 jaar van mijn stemgerechtigde leeftijd weet ik niet wat te stemmen. Ik lees alle informatie die ik kan vinden over onze stadspartijen, maar ik mis de klik van "JA! die wordt het". Ik kan me nu alleen maar afvragen: Ligt het aan hen of aan mij?
Dan maar naar http://www.stemwijzer.nl ik klik m'n gemeente aan.
Vul de test in en krijg het advies om op m'n grootste vijand te stemmen.;-))
Dan nog liever een blanco stem, tel ik tenminste nog mee voor de opkomst.

- Waarom hebben die partijen toch allemaal een campagne met onderwerpen die voor mij niet de hoogste prioriteit hebben?
- Waarom vertellen ze in de campagne niet waarvandaan ze het geld willen halen om hun plannen te verwezenlijken?
- Waarom lees ik alleen over hun "Leuke" plannen?
- Waarom hoor ik steeds Bos, Verhagen, van Aartsen en Balkenende op de radio, het zijn toch verkiezingen voor de gemeente?

En toch ben ik benieuwd naar de uitslag.
En ik? Ik krijg op het laatste moment nog even een ingeving die me toch nog bewust doet stemmen.

2 Comments:

  • At maandag, maart 06, 2006, Blogger Annelies said…

    Hahahaha... sinnds wanneer pas jij bij D66??? Of was het die niet?

    Hier hoeven we niet te stemmen. Wel zo rustig!

     
  • At maandag, maart 06, 2006, Blogger journaalsoep said…

    Jaaaa Annelies, D66!! Hoe durven ze? Nog niet als het geheel in het geheim zou kunnen.
    En lurkje, de Friese Nationale Partij? Dat zou wel wat zijn, maar dan moet ik eerst verhuizen.
    En ik wil hier niet weg, er is namelijk nog genoeg te mopperen.;-))

     

Een reactie posten

<< Home