Journaalsoep

Journaalsoep was destijds de benaming voor soep met de restgroenten van de hele week. Zo ook deze blog, een hutsefluts van alle berichten die op me afkomen, met daarop een kort-door-de-bocht reactie. Commentaar is welkom

zaterdag, februari 04, 2006

Je mag zeggen wat je denkt, als.....

je maar eerst denkt voor je iets zegt!
Misschien moet ik deze spreuk naar enkele dagbladen sturen in Denemarken, Frankrijk en Duitsland. Vrijheid van meningsuiting is een mooi goed, maar de rechten van de mens staan bóven vrijheid van meningsuiting.
Als je weet dat je iemand kwetst met het zeggen of doen van bepaalde dingen, wat is dan de zin van het doen van die dingen?
Is het moedwillig pesten, is het domheid?
Het woord persvrijheid is me bekend, maar dat betekent toch niet pestvrijheid?

Wat wordt er veel op het spel gezet door die stomme cartoons. Ik heb ze gezien, leuk is anders.
Ik hoop dat de Nederlandse kranten wijzer zijn, alhoewel...de Volkskrant schijnt de cartoons toch geplaatst te hebben.

2 Comments:

  • At zondag, februari 05, 2006, Blogger Annelies said…

    Ik dacht gelijk: "ja, zorg even dat ze het oog op jouw land laten vallen voor een terroristische aanslag.."

     
  • At zondag, februari 05, 2006, Blogger Unknown said…

    Ja maar, die Moslims hebben ook geen enkele vorm van zelfspot of zelfreflectie. T zijn kwaaie rakkers.
    Toch vind ik niet dat de landen met vrijheid van meninguiting en persvrijheid zich moeten gedragen zoals de arabische wereld dat wil.
    Maar, hoezeer ik de situatie ook belachelijk vind, ik maak mij grote grote zorgen hoe dit gaat ontwikkelen.

    Groet. Britt

     

Een reactie posten

<< Home