Journaalsoep

Journaalsoep was destijds de benaming voor soep met de restgroenten van de hele week. Zo ook deze blog, een hutsefluts van alle berichten die op me afkomen, met daarop een kort-door-de-bocht reactie. Commentaar is welkom

dinsdag, januari 17, 2006

Eindelijk, ze is er!!

Vanmorgen om kwart voor 7 ging de telefoon. Ik was nét op en wachtte op de koffie. Aan de telefoon een babygehuil van een pasgeboren baby en de stem van m'n dochter.
Na een supersnelle thuisbevalling was de baby er, 4200 gram en 54 cm. lang.
Toen ik haar hoorde was ze precies 2 minuten oud.

Hier zijn de trotse moeder en kind te zien!

Iedereen moest vandaag gewoon naar school, maar om half 4 zijn we er naar toe gegaan om het met eigen ogen te bekijken.


Het kijken naar zo'n hummeltje vertedert me weer helemaal. Ook de hele sfeer eromheen, de kersverse ouders, de sfeer eromheen, de trots die ze uitstralen.

Nu nog even hopen dat ze de goede naam kiezen, ze twijfelen tussen Emily en Malaika. Ik ga voor Emily, en nu maar hopen dat zij dat ook doen.

7 Comments:

  • At woensdag, januari 18, 2006, Anonymous Anoniem said…

    Nell,

    Wat een schatje en een lief neusje.

    Groetjes Nelly mv 5.

     
  • At woensdag, januari 18, 2006, Blogger journaalsoep said…

    Ja Nelly, het is weer zo lief en vertederend om dat te zien. Heel relaxed, en de ouders zijn helemaal in de wolken.

     
  • At woensdag, januari 18, 2006, Blogger Annelies said…

    En ze gezond en wel geboren is gaat het grote genieten beginnen. Of je nu "oma"heet of gewwon "Nell".
    Wat dacht je van het schattige "opoe"??

    Geintje hoor Nell!
    Van harte gefeliciteerd met dit prachtige kleinkind!

    (En persoonlijk vind ik haar een typische "Emily" ;-))

     
  • At woensdag, januari 18, 2006, Blogger De Tegelaars said…

    Heerlijk Nell, Van harte gefeliciteerd met de kleine meid!! Nu mag jij op een andere manier van haar gaan genieten en ik ben benieuwd hoe je dat bevalt. Fijn ook dat het allemaal goed gegaan is. Toch een knappe prestatie een thuisbevalling van niet het lichtste kindje.
    Mooie aandoenlijke foto's. Je zal wel mega trost zijn op allebei!!
    Elly2

     
  • At woensdag, januari 18, 2006, Blogger Irene said…

    Gefeliciteerd Nell!!

     
  • At vrijdag, januari 20, 2006, Anonymous Anoniem said…

    Wat een heerlijk koppie. Nu ik ga ook voor Emily! Onze Emily was ook 4200 gram maar ietsje korter.
    Geniet van het oma zijn. Volgens de oma's is dat nog leuker als moeder zijn en dat kan volgens mij al niet:o))

    GRoetjes,Marjan

     
  • At vrijdag, januari 20, 2006, Blogger journaalsoep said…

    Ja, het is leuk en het wordt steeds leuker. De officiële roepnaam is Emilie.
    Vanavond kwamen ze onverwacht even langs, volgens mijn dochter vroeg Emilie de hele dag om Omalie! Nu hebben we meteen een naam. We hebben wel 100 foto's gemaakt.
    Dat wordt nog wat als we straks ooit 20 kleinkinderen hebben;-))

     

Een reactie posten

<< Home