Journaalsoep

Journaalsoep was destijds de benaming voor soep met de restgroenten van de hele week. Zo ook deze blog, een hutsefluts van alle berichten die op me afkomen, met daarop een kort-door-de-bocht reactie. Commentaar is welkom

zaterdag, januari 28, 2006

Rechten van het kind..Alle kinderen!!

Op: http://www.nu.nl/news/664125/10/Taida_wil_haar_school_gewoon_afmaken.html
lees ik het volgende bericht:
____
De rechtbank in Amsterdam boog zich vrijdag over de uitzetting van de 18-jarige leerlinge Taida Pasic. De Kosovaarse vroeg de Immigratie- en Naturalisatiedienst (IND) om een voorlopige verblijfsvergunning om haar vwo-opleiding in Nederland af te kunnen maken. Zij doet dit schooljaar eindexamen. De IND wees de aanvraag af, wat tot grote onrust leidde bij vooral haar medeleerlingen.
Taida zegt: "Ik heb hard voor mijn school en toekomst gewerkt, laat mij dit alstublieft afmaken."
____

Iedereen met een beetje hart zou zo'n verzoek toch inwilligen. Juist voor Taida is een goede opleiding belangrijk, zo kan ze straks iets betekenen bij de opbouw van haar land.
Ben ik nu de enige die zich bij zo'n bericht afvraagt of die basisrechten wel voor álle kinderen gelden?

4 Comments:

  • At zaterdag, januari 28, 2006, Blogger Annelies said…

    Ik vind dit ook onbegrijpelijk....Bergen geld gaan er naar ontwikkelingssamenwerking... zodat kinderen naar school kunnen... want dat is zo belangrijk.
    Maar een kind nog een paar maanden in Nederland laten om een waardevol diploma te halen kan niet :-((

     
  • At zondag, januari 29, 2006, Blogger Unknown said…

    Ik horrde gisteren nog dat en miljoenen laptops ontwikkeld gaan worden voor kinderen in ontwikkelingslanden. Kosten 100 dollar per laptop. Geen probleem dat geld. Maar een gemotiveerd meisje, die haar school wil afmaken en daarbij volledig 'vernederlandst" (bah, wat een woord) is, wordt opgesloten. Wat een idioterie weer.....
    Groet. Britt

     
  • At zondag, januari 29, 2006, Anonymous Anoniem said…

    Dit gaat mijn verstand inderdaad te boven. Ik heb begrepen dat dit meisje zo goed als in Nederland geboren is. Ik snap hier werkelijk niets van.

    GRoetjs,Marjan

     
  • At zondag, februari 05, 2006, Blogger journaalsoep said…

    En vandaag slaat Minister Verdonk keihard terug met een artikel in de Telegraaf, te lezen op:
    http://www.nu.nl/news/668267/11/Verdonk_haalt_hard_uit_naar_Ta%EFda.html
    Een beetje krant zou dat artikel geweigerd hebben, maar de Telegraaf teert op sensatie.
    Ik kan alleen maar zeggen: Hoe laag kun je zijn? Zeker een minister onwaardig!

     

Een reactie posten

<< Home