Journaalsoep

Journaalsoep was destijds de benaming voor soep met de restgroenten van de hele week. Zo ook deze blog, een hutsefluts van alle berichten die op me afkomen, met daarop een kort-door-de-bocht reactie. Commentaar is welkom

vrijdag, februari 03, 2006

Ze gaan naar.......Afghanistan!

Wat een toneel die besluitvorming rond de hulp aan Afghanistan. Het was 1,5 maand geleden al duidelijk dat ze zouden gaan, maar ze waren nog niet klaar met het toneeltje eromheen.
Het was een perfecte verkiezingscampagne, afgelopen weken was duidelijk te zien hoe partijbesturen met hun leden en kiezers omgaan.
Meerdere partijen namen een besluit dat haaks stond op wat de leden geadviseerd hadden. Maar een simpel "We moeten het de leden gaan uitleggen" was in hun ogen een plausibele verklaring.

Maar nu is het besluit definitief gevallen, onze premier heeft het vanavond officieel meegedeeld. Ik kan wel meegaan in zo'n besluit, zolang het niet over (een van) onze kinderen gaat.
Ik denk aan al die 2400 tot 2800 ouders waarvan de kinderen wél meegaan naar Afghanistan. Voor hen lijkt het me nog moeilijker dan voor hun kinderen.
Wat zullen zij afgelopen weken hun hoop gevestigd hebben op weigerende partijen. Ik zou niet graag in hun positie zijn.