Journaalsoep

Journaalsoep was destijds de benaming voor soep met de restgroenten van de hele week. Zo ook deze blog, een hutsefluts van alle berichten die op me afkomen, met daarop een kort-door-de-bocht reactie. Commentaar is welkom

dinsdag, februari 14, 2006

De CB-soap afl. 2: Een echt drama!

Het wordt nog erger. Gisteren had m'n dochter een afspraak met de CB-arts. Tja, als je een kindje van een congolees hebt ben je namelijk bij voorbaat verdacht.;-))Maar Emilie is erg verkouden, daarom belde m'n dochter de afspraak af. Ze zou een nieuwe afspraak maken als Emilie beter was.
Vijf tellen later belde de arts terug, waarom had m'n dochter geen nieuwe afspraak gemaakt? Dat was ze verplicht en het feit dat de kleine ziek was, mocht geen reden zijn om niet te komen. Een verkouden kind kon gewoon naar het CB, volgens de arts.

Ja, dat zal best! Mijn dochter was er vorige week geweest met Emilie. Waarschijnlijk heeft Emilie daar de verkoudheid opgelopen.
Gisterenmiddag was Emilie ineens erg benauwd, huisarts erbij, meteen naar het ziekenhuis, Emilie heeft het RS-virus te pakken, waarschijnlijk opgelopenbij het vorige CB-bezoek. Daar mogen, nee moeten zieke kindjes gewoon komen, ook als ze een besmettelijke ziekte hebben.

Dank je wel CB-arts!
Emilie ligt nu in het ziekenhuis, we weten nog niet hoe lang het gaat duren.

7 Comments:

  • At dinsdag, februari 14, 2006, Blogger journaalsoep said…

    Dank je Erzsébet. Ik merk dat we er net zo van slag door zijn als toen, toen m'n oudste en later m'n jongste er lagen.
    Ik zal het doorgeven aan m'n dochter en haar vriend.

     
  • At dinsdag, februari 14, 2006, Blogger Annelies said…

    O jeetje Soep!! Dat is schrikken! Wens je dochter en haar vriend maar alle beterschap toe voor kleine Emily!

    En sinds wanneer is cb verplicht? Is dat nieuw? Want ik ga ook nooit...

     
  • At dinsdag, februari 14, 2006, Blogger journaalsoep said…

    De CB's zijn nog niet officieel verplicht, maar ze moeten ouders dwingen om te komen en ouders die weigeren worden extra in de gaten gehouden.
    De zgn. "risicogevallen" worden extra achter de vodden gezeten.
    Tja, ik zei nog tegen m'n dochter: "Tussen hier en Congo zijn ook nog veel leuke kerels";-))

     
  • At woensdag, februari 15, 2006, Blogger Annelies said…

    Dan zullen ze mij ook wel extra in de gaten houden........

    Maarre: is dat cb nog niet beticht van racisme??

     
  • At maandag, februari 20, 2006, Blogger De Tegelaars said…

    Beterschap Nell met de kleine meid!
    Elly2

     
  • At maandag, februari 20, 2006, Blogger journaalsoep said…

    Emilie is thuis, eindelijk.
    Ze is nog niet helemaal opgeknapt, maar thuis ziek is in ieder geval beter dan in het ziekenhuis.
    In een afspraak met de huisarts gaan ze vastleggen hoe ze verder moeten met het consultatiebureau.
    Ik sta ze bij, maar laat ze maar eerst bekomen van die ziekenhuiservaring.
    Ik weet hoe vermoeiend dat is, en ik had ze dit graag bespaard.

     
  • At vrijdag, maart 24, 2006, Anonymous Anoniem said…

    Ik heb het geluk gehad dat mijn eigen huisarts ook cb deed. Helaas is dat nu afgeschaft. Er waren misschien toch teveel ouders die dit door elkaar heen lieten lopen (Dokter, kunt u na de gehoortest ook even naar mijn rug kijken ?)Desondanks kon ik het met de 1e cb verpleegkundige niet goed vinden. Idd die borstvoeding, precies wat "soep" beschrijft. Heb ik aan mijn laars gelapt. Met 3 maanden fruithapjes en rijstebloem, deed ik ook niet. Maar vanwege ons inkomen waren wij toen ook een risicogroep. Ons inkomen bedraagt nu zoveel waarover sommige politici weer roepen dat wij tot de sterkere schouders behoren....

    Na 1 jaar kwam er een andere cb verpleegkundige waar ik mee lezen en schrijven kon. Dat ging stukken beter. Erg jammer dat het cb nu een hoog Ooostblok gehalte gekregen heeft en het verklaart w.s waarom vele ouders er met tegenzin heen gaan.

     

Een reactie posten

<< Home