Journaalsoep

Journaalsoep was destijds de benaming voor soep met de restgroenten van de hele week. Zo ook deze blog, een hutsefluts van alle berichten die op me afkomen, met daarop een kort-door-de-bocht reactie. Commentaar is welkom

donderdag, maart 16, 2006

Politiek: praten en vooral niet luisteren

In de krant, op radio en TV, overal kom je politici tegen. Of het nu om de landelijke politiek gaat of de gemeentepolitiek, steeds hoor en zie je dezelfde politici.
Hebben we daar zo'n behoefte aan of is dat omdat zij zichzelf graag horen en terugzien?
De meeste politici hebben tegenwoordig ook een blog, kijk maar op:
http://www.politiekeweblog.nl/

Ik ben ervan overtuigd dat ze alles doen om GEHOORD te worden, met succes overigens.
Je hebt ze in alle maten en soorten:
- De blatende politicus
- De ongenuanceerde politicus
- De zichzelfverheerlijkende politicus
- De zelfingenomen politicus
En zo kan ik nog wel even doorgaan, maar de politicus die ik nog niet tegengekomen ben is de LUISTERENDE politicus.

Ik ken een partij, die fout op fout maakt. Vorige week was er nog een symposium over de gevolgen van 20 jaar wanbeleid van een Partij (van de Anoniemen) en de gevolgen daarvan voor het onderwijs van ONZE kinderen.

Maar excuses? Ho maar, ze gaan rustig verder met blunder op blunder.
Tijd voor een mailwisseling! Ik krijg zelfs antwoord. Een antwoord waarin mijn vermoeden bevestigd wordt: Ze luisteren niet!

Ze geven toe dat er fouten gemaakt zijn en nog steeds gemaakt worden. Maar dat doen de andere partijleden, de politicus die wij aanschreven wast de handen in onschuld!

Jaja