Journaalsoep

Journaalsoep was destijds de benaming voor soep met de restgroenten van de hele week. Zo ook deze blog, een hutsefluts van alle berichten die op me afkomen, met daarop een kort-door-de-bocht reactie. Commentaar is welkom

vrijdag, mei 05, 2006

Het vermogen van Koningin Beatrix, van Beatrix????

Vandaag las ik, op: http://www.nu.nl/news/726555/63/Koningin_Beatrix_bij_tien_rijkste_staatshoofden.html :
Koningin Beatrix bij tien rijkste staatshoofden
WASHINGTON - Koningin Beatrix staat tiende op de lijst van rijkste staatshoofden ter wereld. Dat stelt het Amerikaanse financiële tijdschrift Forbes, dat zijn jaarlijkse overzicht van welvarendste Koningen, Vorstinnen en Dictators later in mei publiceert.
Forbes schat het vermogen van de Nederlandse vorstin op 270 miljoen dollar. Haar Britse ambtgenote Elizabeth II doet het beter met 500 miljoen, meldden Amerikaanse media vrijdag.

Dat is nogal wat. 270.000.000 dollar is nog altijd €.16,88 per inwoner. Omgerekend is dat fl.37,00 per inwoner.
Hoe zou zij dat kapitaal vergaard hebben? Krijgt ze teveel zodat ze veel opzij kan zetten? Ik dacht dat mensen die werken voor de staat of staatsbedrijven niet meer mochten verdienen dan de Minister President? Valt de Koningin daar ook onder?

Van mij mag de Koningin blijven, maar ik zou het terecht vinden als die 270.000.00 Dollar terug zouden gaan naar het volk.
De Koningin krijgt daarna een mooie uitkering en een royale onkostenvergoeding, dat moet toch genoeg zijn voor haar?
Samen met de eer van het vak (en alle aandacht van de roddelpers ;-)), een mooie beloning voor ons staatshoofd!

3 Comments:

  • At zaterdag, mei 06, 2006, Blogger Annelies said…

    Weet je dat ik daar nou écht geen moeite mee heb? Ik ben dol op het sprookje dat "Oranje" heet en ik wil daar best aan meebetalen.

     
  • At zaterdag, mei 06, 2006, Blogger Irene said…

    Er zit een groot gedeelte echt eigen vermogen bij.
    Dit bedrag wordt niet alleen gebaseerd op het inkomen wat ze ontvangt van de Nederlandse staat.
    Al vraag ik me soms wel af waarom nu zoveel, ietsje minder moet ook kunnen lijkt me.

    En ja het sprookje dat Monarchie heet, ik vind het zalig om dat mee te mogen maken.
    Laat me dan maar een stukje mee betalen.

     
  • At zondag, mei 07, 2006, Blogger journaalsoep said…

    Oh maar het sprookje mag van mij blijven bestaan. Alleen vind ik dat dat ook wel met minder geld kan. Dat eigen kapitaal hebben ze ook over de ruggen van de Nederlanders opgebouwd.
    En zeg nu zelf, moet ons Koningshuis echt tot de top 10 van rijkste vorsten ter wereld horen? Daar vind ik Nederland té klein voor.
    Ik vind Beatrix en haar gezin ook aardig en van mij mogen ze blijven.
    Maar wel tegen een normale betaling en onkostenvergoeding, en niet meer dan dat

     

Een reactie posten

<< Home