Journaalsoep

Journaalsoep was destijds de benaming voor soep met de restgroenten van de hele week. Zo ook deze blog, een hutsefluts van alle berichten die op me afkomen, met daarop een kort-door-de-bocht reactie. Commentaar is welkom

woensdag, mei 17, 2006

Aflevering3 van Meten met twee? nee met politieke maten!

Volgen jullie het nog?
Voor de eerste keer tijdens de periode van Minister Verdonk kon ik waardering voor haar optreden opbrengen. Haar opmerking: "Ik sta voor wat ik zeg, ik ben niet rechts, niet links maar recht door zee!" maakte ze meer dan waar.
Maar wat doet de politiek die haar tot nu toe steeds steunde?
Ze vallen haar massaal áf, maar ook áán.

En wat doet Verdonk? Ze gaat twijfelen aan zichzelf en belooft een heronderzoek en een herziening van haar visie.

Mijn vertrouwen in de politiek was al niet erg groot, maar is nu helemaal weg. Op de schaal van 1 tot 10 kom ik uit op min20.

Als ik nu zou moeten stemmen zou ik het echt niet meer weten.

4 Comments:

  • At woensdag, mei 17, 2006, Blogger Annelies said…

    Ik ben dus geen fan van Verdonk en ik zie tot mijn genoegen dat zij zich steeds meer in de politieke nesten werkt.
    Want laten we eerlijk zijn: die stunt met Ayaan was alleen omdat mevrouw Verdonk even stunten wou op weg naar het lijsttrekkerschap...

    Maar ik ben met je eens: ik zou niet weten op wie ik zou moeten stemmen momenteel. Ik denk dat ik uitkom bij de ChristenUnie...

     
  • At donderdag, mei 18, 2006, Blogger journaalsoep said…

    Haar echte achternaamnaam is Magan. Op:
    http://www.vvd.nl/index.aspx?FilterId=974&ChapterId=1147&ContentId=4980
    is haar verhaal te lezen.
    Wat ze gedaan heeft voor Nederland is de discussie over de extreme Islam aangewakkerd. De een vindt dat positief, maar ik vind dat die discussie veel te hard en met té weinig respect gevoerd is.
    Die discussie heeft mijns inziens alleen maar meer weerstand, en geen samenwerking gegeven

     
  • At donderdag, mei 18, 2006, Anonymous Anoniem said…

    Inmiddels is nu duidelijk dat een columniste van een blad (HP?)al eind 2004 Rita heeft gemeld over de echte achternaam van Ayaan. Rita heeft die columniste in voorjaar 2005 uitgenodigd op gesprek en letterlijk gezegd: "
    Dit blijft wel onder ons, he."

    Ach, we liegen allemaal.Ayaan heeft nu Britta Bohler als advocate, de ex-advocate van Volkert van de Graaf.Dus dat komt wel goed.

    Wel weer jammer voor Dijkstal en Wiegel, die al weer dachten de zaak rond te hebben. Het is momenteel politiek vuurwerk (AOW-fiscalisering, hypotheekrenteaftrek, leerrechtenstelsel) , en wij onnozele leken zien daar maar het topje van de ijsberg van.

     
  • At vrijdag, mei 19, 2006, Anonymous Anoniem said…

    Eigenijk zijn we alleen maar bezig met proberen te ontdekken welk spel door wie gespeeld wordt en met welke reden. En daar zou het niet om moeten gaan.....iedereen wordt een pion.

     

Een reactie posten

<< Home