Journaalsoep

Journaalsoep was destijds de benaming voor soep met de restgroenten van de hele week. Zo ook deze blog, een hutsefluts van alle berichten die op me afkomen, met daarop een kort-door-de-bocht reactie. Commentaar is welkom

woensdag, december 21, 2005

Wat is er toch aan de hand?

Gisteren weer zo'n bericht:
MAASTRICHT - Een 40-jarige inwoonster van Maastricht is maandagmorgen om kwart over acht op straat voor het kinderdagverblijf, waar zij een van haar twee kinderen heen bracht, door haar ex-man neergestoken. De vrouw is in kritieke toestand naar het Academisch Ziekenhuis in de Limburgse hoofdstad gebracht. Dat maakte de politie maandag bekend.
En vorige week las ik dat een man zijn hoogzwangere vrouw meerdere malen stak met een mes, de baby heeft dat niet overleefd.
Zomaar 2 berichtjes binnen 2 dagen.
Heeft men tegenwoordig zoveel frustratie? Of hoort dit gewoon bij deze tijd?
Ik kan me voorstellen dat er dingen gebeuren die veel frustratie oproepen, maar om dan meteen naar een mes te grijpen dat kan er bij mij niet in.
Ziet nu niemand zulke dingen aankomen?