Journaalsoep

Journaalsoep was destijds de benaming voor soep met de restgroenten van de hele week. Zo ook deze blog, een hutsefluts van alle berichten die op me afkomen, met daarop een kort-door-de-bocht reactie. Commentaar is welkom

vrijdag, november 18, 2005

Eindelijk iemand die het ziet!

Vandaag op Teletekst:
Nederland zuinig met steun ouders *************************************** AMSTELVEEN Nederlandse ouders krijgen van de overheid veel minder geld voor hun kinderen dan ouders in andere rijke landen.Dat blijkt volgens de Sociale Verzekeringsbank uit onderzoek.Bij het onderzoek waren 24 landen betrokken. Alleen Griekenland bleek nog zuiniger. Ook is er te weinig samenhang tussen de kinderbijslag,studiefinanciering en de subsidie voor kinderopvang.Ouders weten daardoor niet waar ze recht op hebben. Volgens de Sociale Verzekeringsbank is de matige overheidssteun een van de redenen waarom veel Nederlanders laat kinderen nemen en relatief veel vrouwen in deeltijd werken.
****
Ik roep dat al jaren, maar dan staat iedereen klaar om "Eigen verantwoordelijkheid" te roepen. En natuurlijk hou ik dan wijselijk m'n mond.
Maar in hoeverre zijn die kosten dan eigen verantwoordelijkheid? Ik heb de leerplichtwet niet bedacht, ik heb de hoge schoolboekenprijs niet bedacht en zeker de hoogte van het collegegeld niet.

Maar vandaag werd me duidelijk waarom ouders zo slecht ondersteund worden. Nu is er tenminste geld over voor die Tomahawk-raketten. Kan Nederland aanschuiven als derde land in de wereld die die raketten hebben.
Stoerdoenerij, noodzaak, gewichtig doen?? Ik weet 't niet. Ik ken wel de spreuk: "Wie onze kleintjes niet eert, krijgt straks z'n lesje geleerd!"