Journaalsoep

Journaalsoep was destijds de benaming voor soep met de restgroenten van de hele week. Zo ook deze blog, een hutsefluts van alle berichten die op me afkomen, met daarop een kort-door-de-bocht reactie. Commentaar is welkom

maandag, oktober 31, 2005

Rechtvaardiheid, Daadkracht en Vooruitgang

In een land waar de politiek toch al zo rommelt klinkt Partij van Rechtvaardiheid, Daadkracht en Vooruitgang nogal veelbelovend. Bijna net zo veelbelovend als de door mij op te richten Partij van Paradijs op Aarde.;-)) Zet er een bekende persoon als Peter R de V. op, en weer zie je dat men erin trapt. Op teletekst lees ik: "DEN HAAG 48% van de Nederlanders vindt dat misdaadjournalist Peter R. de V. mee moet doen aan de verkiezingen."
Ik dacht dat we uit de ervaringen van afgelopen jaren iets meer wijsheid konden halen, maar nee hoor!
We beginnen weer opnieuw. Roep vanalles, zoals openbaar vervoer gratis, kwartje van Kok terug en denk vooral niet na over waar dat van betaald moet worden, en half Nederland roept alweer: OK!! Hier zaten we nu echt op te wachten!
Waar blijft die poortwachter voor de politiek, een poortwachter die alleen wijze mensen toelaat in ons beleid?
Nog even, en dan hebben we geen Kabaret meer nodig, we kijken voor ons lachuurtje gewoon even naar de politiek.
Alleen voor Kabaret koop en betaal je alleen je kaartje, voor politieke blunders betalen we met z'n allen veel en veel meer!

3 Comments:

  • At dinsdag, november 01, 2005, Blogger Annelies said…

    En dat geloof je zelf? Dat van die 48%?
    Hij gelooft in zichzelf, en ik vrees dat het daarmee wel ophoudt. Hoewel: "vrees"?

     
  • At dinsdag, november 01, 2005, Blogger Annelies said…

    En dat staat voor??
    Partij voor Raaskallen, Drammen en Verwarren?

    Persoonlijk Reactionair Democratisch Vermaak?

    Protserig Ruimtegeven aan Dwangneurose en Valsheid??

    (Ff eerlijk gepikt van Begt)

     
  • At dinsdag, november 01, 2005, Blogger journaalsoep said…

    Ja Annelies! Ik ga voor de eerste optie. Die beschrijft precies mijn visie. De Partij voor Raaskallen, Drammen en Verwarren, dat is de indruk die ik ook heb.
    Toch is het jammer dat die man zoveel aandacht krijgt, en als je dan hoort dat Nagel zijn rechterhand is, ja, dan krijg je weer een herhaling van de geschiedenis.
    Die poortwachter vind ik een beter idee, een test op wijsheid, kennis, eerlijkheid, solidariteit en gezond verstand. Pas als al die onderdelen gehaald zijn mag je op proef naar binnen. Of zou het dan wel erg stil worden in Den Haag??

     

Een reactie posten

<< Home