Journaalsoep

Journaalsoep was destijds de benaming voor soep met de restgroenten van de hele week. Zo ook deze blog, een hutsefluts van alle berichten die op me afkomen, met daarop een kort-door-de-bocht reactie. Commentaar is welkom

dinsdag, oktober 11, 2005

10.957 dagen geleden

Zei ik in de kerk JA! De wet is dan wel officieel, maar destijds was je pas écht getrouwd nadat je in de kerk getrouwd was.
En dan niet in een spijkerbroek maar in een echte trouwjurk.
Kapitalen uitgeven voor één dag! Dat hoorde erbij. Gelukkig is de hoogte van het bedrag geen garantie voor de duur van het huwelijk.
Wat zijn wij goedkoop getrouwd (vind ik nu! Toen was het een heel bedrag)
De prijzen:
Jurk (gemaakt door m'n zus): fl.150,-
Pak (C&A): Fl.150,-
Overhemd in de kleur van de jurk: fl.40,-
Ringen: fl.300,-
Bloemen: fl.200,-
Kerk: fl.150,-
Zaal +receptie+drankjes etc.: fl.1500,-
Foto's: fl.400,-
De prijs van de kaarten ben ik vergeten, maar dat zal ook niet meer geweest zijn dan fl.200,-
Tel ik alles op dan kom ik op zo'n fl.100,- per jaar, als we het nog eens 30 jaar volhouden wordt dat bedrag gehalveerd. Zet ik dat bedrag om in Euro's, dan lijkt het nog minder.;-))
't Zou mooi zijn als de kosten van de trouwdag meteen een garantie voor het aantal huwelijksjaren zou zijn.;-))

5 Comments:

  • At dinsdag, oktober 11, 2005, Blogger Annelies said…

    Mmmm... ik hoop maar niet dat je huweijk binnenkort afgeschreven is..... ;-)

    Maar van harte gefeliciteerd met je trouwdag! En nog veel gelukkige jaren in de toekomst!

     
  • At dinsdag, oktober 11, 2005, Blogger Annelies said…

    PS: is er geen foto van het bruispaar-in-gala? Ik wil jou wel eens zien in een jurk!

     
  • At dinsdag, oktober 11, 2005, Anonymous Anoniem said…

    Soep gefeliciteerd! Enne ja ik wil jou ook wel eens in een jurk zien. Ik kan me daar totaal niets bij voorstellen. Volgens mij ben je stiekum in spijkerbroek getrouwd:o))

    Groetjes,Marjan

     
  • At dinsdag, oktober 11, 2005, Blogger journaalsoep said…

    Nou vooruit dan, omdat jullie het zo aardig vragen.
    Ik zal vanavond een foto inscannen.
    Ik plaats 'm niet op de log maar stuur de foto's netjes per email.;-)) Het kan ff duren, maar de foto komt, in ieder geval voordat we 60 jaar getrouwd zijn.

     
  • At dinsdag, oktober 11, 2005, Blogger Irene said…

    Gefeliciteerd!!
    Enne, hier ook belangstelling voor DE trouwfoto van het jaar!!!!
    Je zal vast een plaatje geweest zijn, zoals alle bruidjes.

     

Een reactie posten

<< Home