Journaalsoep

Journaalsoep was destijds de benaming voor soep met de restgroenten van de hele week. Zo ook deze blog, een hutsefluts van alle berichten die op me afkomen, met daarop een kort-door-de-bocht reactie. Commentaar is welkom

maandag, oktober 10, 2005

Vertrouwen??

Heel lang heb ik gedacht dat er in Den Haag alleen wijze, oude mensen zaten die ons land bestuurden. Ik was het zeker niet altijd met hen eens, maar zij hadden er tenminste over nagedacht (dacht ik).
Maar wat er tegenwoordig toch allemaal in de regering zit? Ik weet het niet meer. Ben ik gek of zijn zij het?
Vaak heb ik het idee dat ze zomaar wat roepen. Niet omdat ze er goed over hebben nagedacht, maar omdat ze vanmorgen aan het ontbijt toevallig met hun ega woorden hebben gehad over dat onderwerp.
Ik kan me voorstellen dat zo'n gesprek als volgt verloopt:
"Kun jij morgen de kinderen uit school halen? De oppas is ziek en ik moet naar een bespreking!"
Kamerlid:"Even in m'n agenda kijken! Oh ik zie het al, ik kan dan absoluut niet. Ik MOET bij de algemene beschouwingen zijn. Heb je geen andere oplossing?"
Ega:"Verdorie, je kunt ook nooit! Ik kan er toch ook nix aan doen dat de oppas ziek is"
Kamerlid:"Verdraaid! Je weet toch dat ik een belangrijke taak heb, ik kan dat niet zomaar afzeggen?"
Op weg naar de Tweede Kamer zit het Kamerlid nog even na te mijmeren, en, terwijl er voor het stoplicht gewacht wordt, en er een 'bijstandsmoeder met 2 kinderen' oversteekt dient zich een grandioze oplossing aan.
Als die bijstandsmoeder nu eens de kinderen opvangt, geven we haar het idee dat ze niet van de gemeenschap profiteert, en wij zijn gered! GRANDIOOS!
Kortom...volgens mij zijn ze niet met het belang van de gemeenschap bezig, maar proberen ze eigenbelang zo te brengen dat het lijkt alsof dat het gemeenschapsbelang is.
Er is dus wel over nagedacht, maar goed nadenken en in het belang van de gemeenschap is volgens mij toch iets anders!

2 Comments:

  • At maandag, oktober 10, 2005, Anonymous Anoniem said…

    "Heel lang heb ik gedacht dat er in Den Haag alleen wijze, oude mensen zaten die ons land bestuurden. Ik was het zeker niet altijd met hen eens, maar zij hadden er tenminste over nagedacht (dacht ik).
    Maar wat er tegenwoordig toch allemaal in de regering zit? Ik weet het niet meer. Ben ik gek of zijn zij het?"

    Nell, dat idee had ik ook jaren. Zij hebben er tenminste voor gestudeerd en willen het beste voor Nederland. Ondertussen heb ik dat idee niet meer. Zij weten ook niet hoe het beste te regeren. OF zijn vooral bezig om hun eigen regeerperiode zo leuk mogelijk te houden. na hen de zondvloed. Het geeft mij een eng gevoel. Ik heb geen enkel vertrouwen in de regering en wat er van moet komen in de toekomst.
    Marga

     
  • At maandag, oktober 10, 2005, Blogger Annelies said…

    Ik kan niet wachten op de nieuwe verkiezingen..............

     

Een reactie posten

<< Home