Journaalsoep

Journaalsoep was destijds de benaming voor soep met de restgroenten van de hele week. Zo ook deze blog, een hutsefluts van alle berichten die op me afkomen, met daarop een kort-door-de-bocht reactie. Commentaar is welkom

zondag, oktober 02, 2005

En ja hoor.....

Vandaag op bezoek bij m'n oudste en haar vriend. Ik moest het nieuwe huis toch bewonderen. Een hele verbetering, zeker als je het vergelijkt met de flat waar ze eerst woonden. Een ruim huis, een mooie tuin en een rustige buurt. Bijna burgerlijk netjes zou je zeggen, maar m'n oudste kennende zal het zseker niet burgerlijk netjes worden.;-))
En jawel hoor, daar kwam heel voorzichtig de vraag.....Ik was er een beetje op voorbereid, maar toch verraste de vraag me.
"Of ik straks, als de kleine er is, drie dagen in de week wil oppassen?"
Terwijl ik altijd riep: "Dat doe ik nooit, ik heb mijn tijd gehad!" heb ik nu toch beloofd dat ik erover zal nadenken. Enerzijds lijkt het me wel leuk, anderzijds zie ik enorm op tegen het weer zo gebonden zijn, weer een box in de kamer, weer traphekjes in huis, weer bang voor verkouden baby's.
Help!! Ik word nooit een echte, lieve oma! Hoe moet dat nou??

6 Comments:

  • At maandag, oktober 03, 2005, Blogger Annelies said…

    Daar moet je in groeien, Nell, in die rol van oma.
    Maar bedenk je wel dat als je oppassen toezegt aan de oudste, er misschien nog een aantal van die verzoeken gaan komen de komende jaren??? En wat dan als ze allemaal een groot gezin willen???? ;-)

     
  • At maandag, oktober 03, 2005, Blogger journaalsoep said…

    Kijk, ik ben dan wel de hele dag thuis, maar dat wil nog niet zeggen dat ik nix te doen heb. Ik heb allerlei activiteiten die ook het nodige vragen. Waar ik tegenop zie is vooral het weer zo gebonden zijn, terwijl ik nu net zo geniet van die rustige uurtjes overdag waarop ik het huis, de tijd en de stilte voor mezelf heb.
    En ik sta op de lijst van het ROC als mogelijke gegadigde voor een baan. Nu heb ik die baan nog niet maar als er zich een kans voordoet moet ik die laten schieten.
    Best wel even worstelen met mezelf: Wat wil IK? Heb ik die fase niet (met veel moeite) afgesloten? Wat doet dat met de band met m'n dochter, hoe is dat voor een kleinkind om meteen een deel afhankelijk te zijn.
    Kan ik zakelijk afspraken maken, of ga ik toch snel buiten en over m'n grenzen?
    Ik heb nog heel wat af te wegen. Natuurlijk speelt ook mee dat m'n dochter kapitalen moet betalen voor professionele opvang.

     
  • At maandag, oktober 03, 2005, Blogger Annelies said…

    Weet nog een leuk opvangadres...... ;-)
    Een baan bij het ROC, Soep? Als wat?

     
  • At maandag, oktober 03, 2005, Anonymous Anoniem said…

    En als je het nu eens probeert voor anderhalve dag? En haar dat ook uitlegt? Wie weet vind je het hartstikke leuk en doe je met plezier nog anderhalve dag erbij. Of je vind juist die anderhalve dag heel fijn. Scheelt je oudste toch in de portemonnee. Enne je neemt je kleinkind gewoon mee naar Den Haag of naar een radio of tv uitzending in de draagzak.
    Jekunt er niet vroeg mee beginnen:o))

    Groetjes,Marjan

     
  • At maandag, oktober 03, 2005, Blogger journaalsoep said…

    Bij het ROC zoeken ze invaldocenten voor het opvangen van langdut=rige afwezigheid van eigen docenten. Ik heb lesbevoegdheid voor alle vakken op het gebied van Gezondheidskunde en Voedingsleer.
    Één dag in de week zal onvoldoende zijn om op te passen, ze zoeken vooral continuïteit. En ze willen een vast adres.
    Ik kom er niet uit, enerzijds wil ik gewoon ja zeggen maar anderzijds zie ik zoveel beren op de weg.

     
  • At maandag, oktober 03, 2005, Blogger Annelies said…

    Het klinkt misschien heel gemeen, Soep... Maar doe het dan gewoon niet. Wordt de lieve grijze wijze verwen-oma, die nog met 2 benen in het leven staat. Je hebt nu al geen tijd om te slapen. En dan wou je nog 3 dagen op een baby gaan passen? En al die andere dingen dan die je zo graag wilde gaan doen als de kinderen groter waren??

     

Een reactie posten

<< Home