Journaalsoep

Journaalsoep was destijds de benaming voor soep met de restgroenten van de hele week. Zo ook deze blog, een hutsefluts van alle berichten die op me afkomen, met daarop een kort-door-de-bocht reactie. Commentaar is welkom

vrijdag, oktober 14, 2005

''Eén op de drie kinderen pleegt strafbare feiten

Het stond gisteren weer in de krant, 1 op de 3 kinderen onder de 15 pleegt strafbare feiten. Zie:
http://www.dvhn.nl/nieuws/nederland/article30760.ece
Het onderzoek heeft geen enkele wetenschappelijke waarde, er zijn alleen 1500 kinderen ondervraagd door de GGD. Ze hebben de uitkomsten niet geverifieerd, er zijn geen ouders gevraagd.
En toch halen ze de krantenkoppen. Aan de reacties bij dat artikel te zien grijpen meerdere mensen zo'n artikel aan om eens lekker te roddelen over hoe slecht ouders het doen tegenwoordig.
Dat gedrag zie je vaker tegenwoordig. Ouders mogen vogelvrij bekritiseerd worden, hadden ze maar niet zo'n dure hobby als kinderen moeten kiezen.
Iedereen wil klagen over de 'jeugd van tegenwoordig én natuurlijk hun ouders', maar men realiseert zich niet dat ze straks afhankelijk zijn van die jeugd van tegenwoordig.

Ik hoop dat onze jeugd wijzer is, en dat ze straks die mopperpotten toch menemen in de economie van dan.
Maar van mij mag 'de jeugd' van nu straks even flink terugmopperen.

10 Comments:

  • At vrijdag, oktober 14, 2005, Anonymous Anoniem said…

    Die jeugd van tegenwoordig...

    Citaat: De grote jongens waren 16 of 17jr. Ze kwamen om de onderwijzer af te ranselen en om de lessen onmogelijk te maken. Ze schepten op dat geen enkele onderwijzer de cursus af kon maken en dat was tot nu toe ook geen enkele onderwijzer gelukt.

    En vorig jaar hebben ze Jonas Lane zo geslagen dat hij er later aan gestorven is.

    uit: De grote Hoeve van Laura Ingalls Wilder (speelt rond 1870)

     
  • At vrijdag, oktober 14, 2005, Blogger journaalsoep said…

    Nog zoiets:
    60 procent van alle Nederlandse leraren vindt dat ouders te weinig
    tijd aan de opvoeding besteden. 85 procent van alle Nederlandse ouders
    zegt weinig problemen te hebben met het opvoeden van hun kinderen.

     
  • At vrijdag, oktober 14, 2005, Blogger Annelies said…

    Ach, er is altijd wel een "jeugd-van-tegenwoordig"....

     
  • At vrijdag, oktober 14, 2005, Blogger journaalsoep said…

    En dat is maar goed ook.
    Dat zorgt tenminste voor vernieuwing en vooruitgang!

     
  • At vrijdag, oktober 14, 2005, Blogger journaalsoep said…

    HELP!! Betrapt.;-((
    Ik geloof dat ik maar even vrijwillig onderduik, anders krijg ik straks een gratis logeerpartijtje bij de Staat.

     
  • At vrijdag, oktober 14, 2005, Blogger journaalsoep said…

    Snifsnif, jij begrijpt me tenminste. Strakke sturing! Dat is precies hetgeen ik miste afgelopen 30 jaar.
    Wil jij 'm "even" heropvoeden?

     
  • At vrijdag, oktober 14, 2005, Blogger Annelies said…

    LOL, aan wie doet Lurkje me nou toch steeds denken......??

     
  • At vrijdag, oktober 14, 2005, Blogger journaalsoep said…

    Tja Annelies, als ik zo lees over zweep en rijglaarsjes denk ik dat het verstandig is om mijn vraag om heropvoeding nog eens rustig te heroverwegen. Ik ben bang dat er pas echt een heropvoeding nodig is na een paar weekjes Lurkje!

     
  • At vrijdag, oktober 14, 2005, Blogger journaalsoep said…

    Oei Lurkje,
    Das duidelijk!
    Dan heb ik hier van die dagen dat geen van de kinderen van ons zijn.
    Geldt dat alleen voor jongens, of mag je het ook op meisjes toepassen?

     
  • At zaterdag, oktober 15, 2005, Blogger journaalsoep said…

    Ohh, onvoorstelbaar dat hun ras niet uitgeroeid is.
    Iedereen heeft in z'n leven wel eens genoeg van zijn/haar kind.
    Achter het behang plakken heb ik geprobeerd maar dat is bijna een onmogelijke opgave.
    Dan hadden de Romeinen toch een betere oplossing.;-))

     

Een reactie posten

<< Home