Journaalsoep

Journaalsoep was destijds de benaming voor soep met de restgroenten van de hele week. Zo ook deze blog, een hutsefluts van alle berichten die op me afkomen, met daarop een kort-door-de-bocht reactie. Commentaar is welkom

zaterdag, oktober 15, 2005

De commerciële TV heeft ook iets leuks

Vooral op het tijdstip dat ze eigenlijk niet uitzenden.
Een of ander 'blondje' vult dan het beeldscherm met een woordspel.
Het te raden woord is in een oogopslag te zien, maar het duurt erg lang voordat het blondje het ziet. Daar moet op gewacht worden en pas dan mag iedereen bellen (voor €.1,- per minuut). Het blondje kletst wel een half uur vol, waar haalt ze het vandaan? ;-))
Een voorbeeld van zo'n woordspel:
***en
vers***
***land
Op de plaats van de *** moet steeds hetzelfde woord worden ingevuld, en dan worden het 'goede' woorden.
In bovenstaand voorbeeld is zo te zien dat daar IER moet worden ingevuld.
De spelletjes zijn wel leuk, maar ik verbel er geen cent aan.;-))
Ik heb er ook een gemaakt! Wie lost hem op?
*****ziek
Vliegen*****
*****geest
en:
******dag
pleeg******
******bord
en:
****machine
****es
****snut

Zet de woorden achter elkaar, en je krijgt een zinnetje.
Niet zomaar een zinnetje maar een gulden regel.
Wie durft?

5 Comments:

  • At zondag, oktober 16, 2005, Blogger journaalsoep said…

    Wat leuk Lurkje! Ik duim met je mee, ik hoop dat ze het bedrag snel uitkeren. Kunnen we samen naar Barcelona. Jij om te "lurken" en ik zorg dat alles in de soep draait.
    Moeten we wel langer blijven dan 3 daagjes, met jou wil ik Barcelona ook wel op een andere manier verkennen.:-))

     
  • At woensdag, oktober 19, 2005, Blogger Annelies said…

    Dank je, Hanneke! Ik had een van mijn blondere dagen, ik zag m niet!

     
  • At woensdag, oktober 19, 2005, Blogger journaalsoep said…

    Hé, en ik dacht nog wel dat die zo makkelijk was. Hier hebben we er grote lol om gehad. De grootste computerfanaar vroeg heel verbaasd wat een moederbord was.;-)) Hij dacht zo aan een bord om van te eten dat hij helemaal vergat dat er ook zo iets als een moederbord in de computer zit.
    Gefeliciteerd Hanneke, knap dat je 'm gevonden hebt!

     
  • At woensdag, oktober 19, 2005, Blogger Annelies said…

    Ik voel me nu platina-blond... Caroline kijkt en ziet m meteen.........

     
  • At woensdag, oktober 19, 2005, Blogger journaalsoep said…

    Maar Annelies, dat heeft niets met blond te maken, maar met een goed hart.;-)) Het zou niet in je opkomen om moeders te plagen.;-))

     

Een reactie posten

<< Home