Journaalsoep

Journaalsoep was destijds de benaming voor soep met de restgroenten van de hele week. Zo ook deze blog, een hutsefluts van alle berichten die op me afkomen, met daarop een kort-door-de-bocht reactie. Commentaar is welkom

woensdag, oktober 26, 2005

Hoera, bijna wintertijd!

Nog even en dan gaat de wintertijd weer in. Ieder jaar weer goed voor een heleboel verwarring. Ik weet precies wat die wintertijd inhoudt: "Gewoon iedere nacht een uur extra!":-))
Ik vraag de kinderen regelmatig wat er volgende week anders zal zijn: "Is het 's morgens bij het opstaan lichter of donkerder dan nu? Als we volgende week 's avonds aan tafel zitten, is het dan lichter of donkerder dan nu?"

Ieder jaar krijg ik weer de vreemdste antwoorden, en als je er maar lang genoeg op doorvraagt weet niemand meer het juiste antwoord.

Laten we het maar gewoon op iedere nacht een uurtje extra houden, en zij die er absoluut niet uitkomen houden een winterslaap tot eind maart. Dat is het makkelijkst, want dan begint de zomertijd weer. (Hoeven ze ook niet om te schakelen.;-))

4 Comments:

  • At woensdag, oktober 26, 2005, Blogger Annelies said…

    Endelijk weer terug naar "normaal" ;-)
    Wintertijd is de originele tijd. Zomertijd is een bedenksel om de zomeravonden wat langer te maken.
    Dus: óp naar de winterslaap!!

     
  • At woensdag, oktober 26, 2005, Blogger Unknown said…

    Nou...de zomertijd is er niet alleen om langere zomeravonden te creeëren. Moet je eens kijken wat het aan energiebesparing oplevert! Miljoenen!!!!
    Dus vind ik het verschijnsel zomer en wintertijd niet zo erg. Mijn man wel, die is ergens tegen de kerst pas weer een beetje gewend.

    Groet. britt

     
  • At donderdag, oktober 27, 2005, Blogger journaalsoep said…

    Voor het totale energieverbruik is de wintertijd/zomertijd gunstig, maar voor mijn energieverbruik bepaald niet.
    Ik ga ook maar aan de winterslaap, lijkt me heerlijk vooral als het straks flink gaat vriezen en sneeuwen!

     
  • At donderdag, oktober 27, 2005, Blogger Unknown said…

    Welnee Soep...ben je mal? Het blijft vast van dit heerlijke weer (tis hier 20 graden en het zonnetje schijnt) tot aan februari. En net als de dagen weer een beetje langer gaan lijken, een dik pak sneeuw en ijs goed voor een Elfstedentocht, snert en koffie-met-een-borrel. Nou, en dan is het nog maar een wippie tot aan de lente...Dát wil jij toch niet missen?

    groet. Britt

     

Een reactie posten

<< Home