Journaalsoep

Journaalsoep was destijds de benaming voor soep met de restgroenten van de hele week. Zo ook deze blog, een hutsefluts van alle berichten die op me afkomen, met daarop een kort-door-de-bocht reactie. Commentaar is welkom

zaterdag, november 05, 2005

Uithuwelijken

Waarom is dat eigenlijk afgeschaft? Als je gezin stopt met groeien aan de onderkant begint de uitbreiding aan de bovenkant. Steeds vaker druppelen "meer dan" vriendjes en vriendinnetjes binnen. Soms is het niet meteen duidelijk, maar de signalen zijn helder.
Mijn voelhoorns staan op scherp, ik heb geleerd dat mijn mond op slot moet.
Waarom mogen wij als ouders niet een perfecte partner uitzoeken? Na zoveel jaren intensieve zorg weten we ongeveer wat wel of niet past.:-))
- Het zou een heleboel stress sparen.
- Emotioneel zou het veel rustiger zijn.
- We kunnen meteen letten op hetgeen wij ook leuk vinden.
- Én wij maken natuurlijk meteen de goede keuze.;-))

Nee, laten ze het toch maar zelf uitzoeken. Naast het leuke van zo'n fase hoort natuurlijk ook het vallen en opstaan, precies zoals met het leren lopen.
Ik denk aan het liedje van Wim Sonneveld: Prijs ze allemaal de hemel in!
Ooit gaat deze fase ook over, en dan denk ik er waarschijnlijk met heimwee aan terug.

3 Comments:

  • At zaterdag, november 05, 2005, Blogger Annelies said…

    Ja, "En ze blijven allemaal mee-eten!"

     
  • At maandag, november 07, 2005, Anonymous Anoniem said…

    Oh soep wat herkenbaar! Mijn man moet me regelmatig even de mond snoeren dat het kroost zelf hun keuzes moeten maken. Maar oh wat zou het een stuk makkelijker zijn geweest om die keuze voor hun te maken. Maar ach het heeft ook wel weer zijn charmes. Ik sta gelukkig nog steeds bekend als die aardige nepschoonmoeder:o)))))

    Groetjes,Marjan

     
  • At maandag, november 07, 2005, Blogger Annelies said…

    Haha... of niet...........;-)

     

Een reactie posten

<< Home