Journaalsoep

Journaalsoep was destijds de benaming voor soep met de restgroenten van de hele week. Zo ook deze blog, een hutsefluts van alle berichten die op me afkomen, met daarop een kort-door-de-bocht reactie. Commentaar is welkom

woensdag, november 16, 2005

Wat willen ze nu eigenlijk??

Enkele maanden geleden lag het achteruitgaan van de economie aan de 'zunige' Nederlanders. We zaten teveel op onze centen, niet alles oppotten werd gezegd. GELD moet ROLLEN!
Sommige mensen luisteren erg goed naar ons beleid want gisteren hoorde ik dat er meer huishoudens dan ooit in het rood staan. Het CBS had dat onderzocht, als verklaring gaven ze dat de Nederlander verwend is en geen stapje terug wil doen. De nieuwe MP3 speler of DvDrecorder moet toch gekocht worden, ook al is het geld op. Oja, en natuurlijk (ver)bellen we teveel.
Jaja,
Gelukkig kwam vandaag het CBS met een ander onderzoek. We doen het goed, de economie is gestegen, liefst met driekwart %.
Waarschijnlijk kwam het van een andere afdeling van het CBS, want geen woord meer over de verwende Nederlander.
Jaja, CBS staat voor Centraal Bureau Statistiek, maar voor mij betekent 't: C... Buiten Spel!
Echt KuNSt met een trein teveel!;-)

2 Comments:

  • At woensdag, november 16, 2005, Blogger Annelies said…

    Geld moet rollen...
    Het liefst MIJN kant op!

     
  • At woensdag, november 16, 2005, Blogger journaalsoep said…

    Ja, ook mijn kant op graag, met dat geld!! Alhoewel, we wonen hier vrij hoog en dan rolt het makkelijker weg dan naar je toe.
    Wat je niet hebt kun je niet uitgeven, maar als je niets hebt zul je toch nog moeten eten.
    Het enige wat ik leuk vind aan zo'n crisis is dat bezuinigen niet langer voorbehouden is aan GGMers, maar nu lekker aan iedereen.
    En als ik mensen hoor klagen krijgen ze regelmatig te horen:"Wij bezuinigen al jaaaaren"!

     

Een reactie posten

<< Home