Journaalsoep

Journaalsoep was destijds de benaming voor soep met de restgroenten van de hele week. Zo ook deze blog, een hutsefluts van alle berichten die op me afkomen, met daarop een kort-door-de-bocht reactie. Commentaar is welkom

dinsdag, december 06, 2005

Vertrouwen in beleid

Het is bijna 2006. Ik ben benieuwd hoe 2006 zal zijn. Mijn vertrouwen in de voorspellingen over herstel van economie is niet erg standvastig, ik moet het allemaal nog zien. Ik loop nu eenmaal niet in de pas van de meerderheid. Terwijl heel Nederland meer uitgeeft aan Sinterklaas, op één dag meer dan 7.000.000 keer pint, probeer ik te bezuinigen waar ik kan.
Dat was te merken met Sinterklaas. Gelukkig hangt aan gezelligheid geen prijskaartje en het feest was er niet minder om.
We gaan volgend jaar meer betalen aan energie, een gemiddeld gezin rond de €.150 meer, een bovengemiddeld gezin €.300,- extra.
De zorgverzekering moet zich nog bewijzen,ook daar verwacht ik nog onvoorziene uitgaven.

Maar als minister Zalm ons de beloofde energie-compensatie kan geven, dán krabbelt hij ineens terug. En weer komt er een debat waar 150 mensen 's avonds voor moeten terugkomen. Even een sommetje:
150 mensen maal €.100,- = €15.000 x4uur= €.60.000

Cathering en personeel €. 2000.

Energiekosten €. 100,

Reiskosten €. 7500,-

Bij elkaar kost zo'n Debatavondje een kleine ton, dat debat is overbodig. Laten ze gewoon hun belofte van Compensatie nakomen.

Ik zal de borrel achteraf maar niet meetellen, hopelijk betalen ze die zelf. Maar nu het op betalen van die beloofde compensatie aankomt wordt er hardop getwijfeld. Toch vind ik die €.35,- nodig, niet zozeer vanwege de hoogte van het bedrag maar om weer een beetje vertrouwen te krijgen in dit kabinet.

Het zal wel weer niet doorgaan.....

2 Comments:

  • At woensdag, december 07, 2005, Blogger journaalsoep said…

    Hé Hanneke,
    Wat een goed idee. Ik heb de tekst meteen opgestuurd naar het Podium. Gisteren werd ik gebeld door Radio 2, en daar heb ik hetzelfde verteld. Nu maar hopen dat er geluisterd wordt.

     
  • At zaterdag, december 10, 2005, Blogger journaalsoep said…

    Jammer, maar helaas....Niet in de Trouw, ook vandaag niet.
    Och, ik krijg vast nog wel eens de kans om ergens mijn zegje te doen. Daar zal ik zeker gebruik van maken.

     

Een reactie posten

<< Home