Journaalsoep

Journaalsoep was destijds de benaming voor soep met de restgroenten van de hele week. Zo ook deze blog, een hutsefluts van alle berichten die op me afkomen, met daarop een kort-door-de-bocht reactie. Commentaar is welkom

zondag, december 25, 2005

Unicef

Kerstavond: Terwijl heel Nederland naar de Nachtmis is (hoop ik), zit ik hier en lees het verslag van Unicef. Unicef heeft het boekje: "Tsunami, 1 jaar later" gemaakt. Nederland gaf in een gulle bui €.208.000.000,00 De overheid deed daar nog €.5.000.000,- bij.
Bijna €.24.000.000,- ging naar Unicef, in het boekje doet Unicef verslag van de besteding van dat bedrag. Het bedrag wordt vooral besteed om de situatie van kinderen te verbeteren.
Wie herinnert zich niet de indrukwekkende televisiebeelden van de Tsunamie, de huizenhoge golven die alles meesleurden?
Het land is weer in opbouw, maar ze zijn er nog lang niet. Er zijn meer natuurrampen geweest. Wat te denken van Pakistan?
Vreemd dat wij hier in Nederland twee dagen 8.000.000 keer pinnen om Kerst uitbundig te vieren terwijl men in Pakistan niet eens een dak heeft om zich te beschermen tegen de winterkou.
O.K., ook als ik sober leef is er dat extra dak niet in Pakistan, maar toch....
Waarom zijn er zoveel goede doelen als eigenlijk Unicef samen met de NOVIB voldoende is?

Ik zou ook wel graag lezen wat er met de overige €.190.000.000,- gebeurd is. Maar Nederland zou Nederland niet zijn als zelfs de goede doelen niet versnipperd zouden zijn.