Journaalsoep

Journaalsoep was destijds de benaming voor soep met de restgroenten van de hele week. Zo ook deze blog, een hutsefluts van alle berichten die op me afkomen, met daarop een kort-door-de-bocht reactie. Commentaar is welkom

woensdag, juli 22, 2009

"GRATIS?" schoolboeken

Een vreemd spel die gratis schoolboeken.
Vandaag kreeg ik de rekening, of ik maar even twee keer €.186,15 wil overmaken.
Dure gratis actie, zo kan ik ook iets gratis beloven.
Ik geef gewoon het gratis ding voor niets maar daaraan is wel gekoppeld dat er allerlei andere dure posten in rekening gebracht worden.
En ben je tegen die dure posten? "Zoek dan maar een andere school" is het antwoord! Mooi antwoord, zo lust ik er nog wel een!

Maar er zijn meer vreemde dingen aam de hand. Normaal hadden we in de 6de klas boeken voor zo'n ruim €.500,-
Dit jaar heeft de zesde klas boeken voor €.1056,95 per leerling. Vanwaar die hoge prijzen? Dat kan namelijk nooit betaald zijn van die €.316,- per leerling die de belastingbetaler geeft.

Hier zal ook wel weer een addertje onder het gras zitten, namelijk dat de leerlingen achteraf een naheffing krijgen omdat de boeken bij inlevering nooit meer €.1056,95 waard zijn.

Het wordt hoog tijd dat de Overheid ook hier weer ingrijpt!

2 Comments:

  • At donderdag, juli 30, 2009, Blogger Annelies said…

    Hier toch niet van die rare akties hoor. Ouderbijdrage, kluishuur en borg-voor-kluissleutel a 90 euro. En klaar is Klara.

     
  • At dinsdag, augustus 04, 2009, Anonymous Anoniem said…

    Er zijn al weer teveel rariteiten te melden dan ik hier kan weergeven. CKV bijdrage betaalden we vorig jaar nooit apart, de reiskosten voor CKV moest je uiteraard wel zelf betalen. Nu wordt ineens een bedrag van 50 voor CKV in rekening gebracht, naast de ouderbijdrage van 130 euro. En 75 euro borg voor de huurboeken, en 25 euro borg voor de koop(werk)boeken. Daarnaast komen nog zelf te betalen posten als: reiskosten studievoorlichting 20 euro, reiskosten ckv 20 euro, fotograaf (niet verplicht) 12.50 euro, schoolfeesten (zitten ook al in de ouderbijdrage, maar ze komen niet uit met de kosten)15 euro,

    Dus voor 1 dochter in 4 VWO:
    Borg boeken: 100 euro tesamen
    Ouderbijdrage: 130 euro
    CKV: 50 euro
    Reiskosten voor CKV en studievoorlichting: 40 euro
    Fotograaf: 12.50
    Schoolfeesten: 15 euro.
    Niet alles wordt door Iddink geincasseerd, gelukkig.

    Tesamen 347.50. Oftwel hoe werpen we een drempel op tegen ouders en kinderen die we liever niet binnenlaten.
    De fotograaf en de schoolfeesten zijn facultatief. Maar een klassenfoto kost toch 7.50 en die gun ik mijn kind toch wel.
    Eh, Soep die overheid kun je vergeten, hoor. Die vindt dat ze al genoeg gedaan heeft met de gratis schoolboeken.

     

Een reactie posten

<< Home