Journaalsoep

Journaalsoep was destijds de benaming voor soep met de restgroenten van de hele week. Zo ook deze blog, een hutsefluts van alle berichten die op me afkomen, met daarop een kort-door-de-bocht reactie. Commentaar is welkom

vrijdag, mei 01, 2009

Wanhoopsdaad 30-04-2009

Koniginnedag was een dag in het teken van feest. Dat is al heel lang zo, ik kan me niet anders herinneren dan overal allerlei activiteiten.
Koningin Beatrix heeft besloten naar de mensen toe te gaan i.p.v. zoals Juliana een elite gezelschap uit te nodigen op het bordes in Soestdijk.
Dat de Koningin zichzelf en de bevolking hiermee kwetsbaar maakt blijkt dan in 2009.

IN en INTRIEST dat er zoveel slachtoffers moeten vallen bij zo'n eenmans-actie.

Wat beweegt zo'n man tot zo'n actie? "Gelukkig" lees ik zojuist dat hij ook overleden is.
Inmiddels heb ik het een en ander opgevangen over de motieven van de man. Ook die zijn IN en INTRIEST.

De man was zijn baan kwijtgeraakt, kon zijn huur niet meer betalen, moest waarschijnlijk zijn flat uit en dan?
Kunnen we in deze tijd onder het huidige beleid meer van dit soort (eenmans)acties verwachten? Als ons beleid doorgaat met het steeds aangeven "Winner of Loser", het maakbaarheidsgehalte hoog in het vaandel heeft, en steeds aangeeft dat mensen allemaal economisch actief moeten zijn terwijl het banenaanbod steeds kleiner wordt vrees ik dat er in de toekomst meer wanhoopsdaden zullen volgen.

Ik hoop dat naast of na de afkeuring ook gekeken wordt naar de oorzaak van dit soort wanhoopsdaden.

4 Comments:

  • At vrijdag, mei 01, 2009, Blogger 40+moeders said…

    Ik noem het geen wanhoopsdaad. Dit was gepland. Iets waar hij al lange tijd mee bezig was. Dat noem ik het geen wanhoopsdaad meer maar een gestoorde gek. Bea krijgt het erg voor haar kiezen. Problemen bij haar huwelijk, bij haar kroning en nu zou ze waarschijnlijk aftreden en dan gebeurt er dit.

    Marjan

     
  • At vrijdag, mei 01, 2009, Blogger journaalsoep said…

    Wanhoopsdaad of niet, het is absoluut ongezond als iemand in z'n eentje zijn hersens zover krijgt dat hij overgaat tot dit soort daden. Wat beweegt zo iemand, waarom roept zijn gezond verstand hem niet tot de orde?
    Hoe kan iemand in z'n eentje zover gaan dat hij iedere blik op de mogelijke gevolgen verliest?
    Ik kan niet anders inschatten dan dat daar een enorme boosheid en een "uitgekotst voelen" persoon bij past.
    Waarom heeft zo iemand geen mensen in z'n omgeving die aanvoelen dat het totaal mis gaat met hem?

     
  • At zondag, mei 17, 2009, Blogger afke's elftal said…

    Dat vind ik ook het meest enge van deze dingen, dat schijnbaar iemand van wie niemand het zou verwachten, opeens tot zo'n daad komt, alsof iedereen daar blijkbaar onder bepaalde omstandigheden toe in staat is....nou was er ook wel sprake van drugsgebruik geloof ik en lijkt me dat men toch eens af moet van het idee dat softdrugs tegenwoordig nog zo onschuldig zijn. Wie zichzelf altijd verdoofd kan wellicht helemaal niet meer met tegenslagen omgaan.
    Respect trouwens voor Beatrix die gewoon op dezelfde voet doorgaat met haar openbare optreden.

     
  • At maandag, juni 01, 2009, Blogger Elly said…

    ik sluit me bij je aan , ik heb ook een gevoel naar die man toe , van jeeeeeeeeeeeee, wat erg , hoe kan het nou dat je je zo afgezeken voelt dat je hiertoe komt , wat een puinhoop , dat dat zo maar kan, dat iemand zo kan vereenzamen oid , dat dit zijn enige pad was , het enige wat hem restte om gehoord/gezien te worden.
    Ik zie zeker ook deze man als slachtoffer ;(

     

Een reactie posten

<< Home